۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸
کد خبر: 686642

یادداشت

حفظ آمار اشتغال کشور

مهدی پورقاضی/ عضو اتاق بازرگانی ایران

 با توجه به مشــکلاتی که در سال های گذشته برای حوزه تولید به وجود آمده و به کاهش استفاده از ظرفیت های صنعتی و تولیدی منجر شــده بود، در ماه های گذشته با توجه به تغییراتی که در شرایط اقتصادی کشور به وجود آمد، این منحنی تغییر وضعیت داد.

 هر چند تحریم ها محدودیت های زیادی در مسیر اقتصاد ایران ایجاد کرده اند، اما با توجه بــه افزایش نرخ ارز و کاهش واردات کالا، این موضوع فضای جدیدی را برای توسعه تولید در ایران به وجود آورد.

بررسی ها نشان می دهد از ابتدای سال، فعالیت در برخی شهرک های صنعتی از سر گرفته شده یا با قدرت بیشتری پیگیری میشود. براساس برآوردها، درصد قابل توجهی از ظرفیت تولیدی ما در سال های گذشته عمالا بدون استفاده مانده و از این رو فرصت فعلی میتواند به فعال کردن دوباره آنها منجر شود.

در کوتاه مدت با توجه به ممنوع شدن واردات برخی کالاها و به صرفه نبودن اســتفاده از کالاهای خارجی، بازار کالاهای ایرانی گسترش یافته و همین موضوع تداوم تولید را موجب شده و انگیزهای برای حفظ سرمایه ها شده اســت.

برای حفظ این روند و طولانی مدت شدن رونق تولید در برخی واحدهای صنعتی، از بین بردن موانع قانونی، تأمین مواد اولیه، کاهش فشار بر تولیدکنندگان و افزایش کیفیت محصولات ایرانی برای به دست آوردن بازارهای صادراتی اولویت هایی هستند که باید به آنها توجهی ویژه صورت گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.