مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: بیشتر زلزله زدگانی که منازل آنها برای سکونت ایمن نیست، ترجیح داده اند در منازل آشنایان خود اقامت داشته باشند و از چادرهای امدادی استقبال نکردند.

بازسازی منازل آسیب دیده از زلزله خواف در کمتر از یکسال/زلزله زدگان از چادرهای امدادی استقبال نکردند

حجت علی شایانفر در گفت و گو با قدس آنلاین عنوان کرد: تاکنون ۷۱ مورد پس لرزه برای زلزله سنگان خواف ثبت شده است که بزرگترین آنها ۶/۴ ریشتر بوده است.

وی ادامه داد: در مناطق زلزله زده سنگان خواف، ۳۰ چادرامدادی توزیع و برپا شده است. همچنین یکسری اقلام مورد نیاز درانبارهای منطقه ذخیره سازی شده که در مواقع لزوم از آن استفاده خواهد شد.

وی در خصوص بازسازی و نوسازی منازل زلزله زده گفت: مطابق ارزیابی ها، کمتر از ۱۰ واحد مسکونی نیاز به بازسازی دارند. در این زمینه تسهیلات و کمک های بلاعوض، از منابعی که در اختیار بنیاد مسکن استان وجود دارد، تامین خواهد شد.

وی بیان داشت: در سالن ورزشی روستای چاه زول سنگان که یکی از روستاهایی است که در کانون زلزله قرار داشته است، تعداد ۱۵ چادر امدادی برپا شد که مردم منطقه در این چادرها سکونت داشته باشند. همچنین برای تمامی افرادی که در چادر سکونت کنند، اقلام خوراکی و پوشاک مورد نیاز تامین شده است.

شایانفر افزود: البته استقبال چندانی از این چادرها صورت نگرفته است. بیشتر افرادی که خانه های آنها برای سکونت ایمن نیست، ترجیح داده اند در منازل آشنایان خود اقامت داشته باشند. اما هلال احمر آمادگی کامل برای کمک رسانی های احتمالی را دارد.  

وی با اشاره به انجام اقدامات لازم جهت بازسازی واحد های مسکونی ابراز داشت: بازسازی این منازل در کمتر از یکسال به پایان خواهد رسید. در این خصوص از منابعی که در طرح های ویژه بهسازی مسکن روستایی و یا مسکن محرومین استان تخصیص داده شده است استفاده خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی تاکید کرد: انرژی اصلی زلزله در حال تخلیه شدن و رو به کاهش است، هر چند که پس لرزه ها تا امروز ادامه داشته است.

وی خاطرنشان کرد: به نظر می رسد قدرت اصلی زلزله به پایان رسیده است. با این وجود برخی از واحدهای مسکونی بدلیل بروز ترک  های بزرگ روی سقف یا دیوارها، برای سکونت خطرناک و قابل استفاده نیستند. به همین دلیل در اولین فرصت، عملیات بازسازی منازل آسیب دیده شروع خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.