مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی با اشاره به آمادگی کامل این شرکت برای توزیع پایدار گازطبیعی در روزهای سرد سال، خواستار مشارکت شهروندان در مدیریت مصرف ایمن و بهینه این نعمت خدادادی شد.

شهروندان در مصرف گاز صرفه جویی کنند

به گزارش قدس آنلاین، سیدحمید فانی اظهار کرد: بازدید و بررسی تأسیسات، ایستگاه‌های تقلیل فشار گاز، خطوط شبکه و شیرهای اصلی گاز در مرکز استان و نواحی شهرستان‌ها به صورت کامل انجام شده و آماده توزیع پایدار و مطمئن گاز طبیعی در روزهای سرد سال هستیم.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی افزود: پایش و شناسایی نقاط حساس و رفع مشکلات احتمالی شبکه گازرسانی استان از تابستان امسال در دستور کار شرکت گاز خراسان رضوی قرار داشته و با همه توان و ظرفیت نیروی متخصص و متعهد برای پایداری جریان گاز طبیعی در سطح شهرها و روستای خراسان رضوی تلاش می‌کنیم.

وی، مشارکت مردم در مدیریت بهینه و ایمن گاز طبیعی را لازم دانست و گفت: از شهروندان درخواست می‌کنیم با مصرف صحیح، زمینه پایداری و ماندگاری این نعمت الهی را فراهم آورند.

فانی با بیان این مطلب که اولین آورده و نتیجه مدیریت درست مصرف گاز طبیعی کمک به اقتصاد خانواده به دلیل کاهش هزینه قبوض گاز است، گفت: رعایت موضوعات ساده از جمله درزبندی پنجره‌ها، عایق بندی لوله‌ها و مخزن موتورخانه‌ها، خاموش کردن بخاری در اتاق هایی که از آن استفاده نمی‌شود، استفاده از پرده‌های ضخیم برای پنجره‌ها، پوشش مناسب لباس و تنظیم درجه حرارت منازل تا ۲۰ درجه سانتیگراد می‌تواند تأثیر بسیاری در کاهش مصرف گاز داشته باشد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی با اشاره به سهم ویژه گاز طبیعی در سبد انرژی بخش خانگی اظهار کرد: در ۹ ماهه نخست سال ۹۸، ۸میلیارد و ۶۵۰ میلیون مترمکعب گاز، تحویل بخش‌های مصرفی استان شد. از این آمار یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون مترمکعب متعلق به آذرماه است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۸۰ میلیون مترمکعب معادل ۶ درصد افزایش داشت.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۱۰۰ درصد خانوار شهری و ۹۰ درصد خانوار روستایی واجد شرایط استان از نعمت الهی گاز بهره‌مند هستند. همچنین عملیات اجرایی گازرسانی در ۴۰۲ روستای دیگر در حال انجام است و با بهره‌برداری از این طرح‌ها شاهد نفوذ ۹۸ درصدی گاز در بخش روستایی خواهیم بود.

فانی گفت: شهروندان محترم می‌توانند به صورت شبانه روزی با سامانه گویا و مکانیزه امداد ۱۹۴ تماس گرفته و موضوعات مرتبط با گاز طبیعی را بیان کنند. همچنین تلفن ۳۷۰۷۴ مرکز ارتباطات مردمی شرکت گاز خراسان رضوی نیز آماده ثبت نظرات و پیشنهادات شهروندان درباره اقدامات و فعالیت‌های شرکت گاز خراسان رضوی است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی افزود: خراسان رضوی رتبه اول شبکه‌گذاری و رتبه دوم تعداد کل مشترکین گاز کشور را در اختیار دارد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.