دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی گفت: با اجرای چهار طرح تکمیلی و پیشگیرانه در خصوص جلوگیری از قاچاق سوخت در سال جاری از قاچاق حدود ۸۱ میلیون لیتر نفت گاز به خارج از مرزهای استان جلوگیری شده است.

جلوگیری از قاچاق ۸۱ میلیون لیتر نفت گاز در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، رسول فرزادفر اظهار کرد: چهار طرحی که مانع از قاچاق نفت گاز به خارج از کشور شده عبارت است از فروش سوخت نفت گاز در بازارچه های مرزی، کنترل باک گازوییل خودروهای سنگین ایرانی و غیرایرانی خروجی از کشور، عرضه نفت گاز در باک از طریق جایگاه های سوخت در مرز و فروش و صادرات نفت گاز از طریق تعاونی مرزنشینان.

وی اضافه کرد: پس از اجرای این طرحها ۸۱ میلیون و ۹۴۱ هزار لیتر نفت گاز مزبور در قالب چهار میلیون و ۲۸۰ هزار لیتر از بازارچه‌های مرزی، هفت میلیون و ۶۶۱ هزار لیتر از منطقه ویژه اقتصادی دوغارون، ۳۳ میلیون لیتر از طریق فروش سوخت توسط مرزنشینان و ۳۶ میلیون لیتر از محل کنترل جایگاه عرضه در مرز به کشورهای افغانستان و ترکمنستان صادر و درآمد حاصل از آن به خزانه دولت واریز شده است.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی گفت: در ۹ ماهه امسال دو هزار و ۸۶۰ میلیارد ریال کالای مظنون به قاچاق در استان کشف شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۱ درصد افزایش یافته است.

فرزادفر افزود: از بین دستگاه‌های کاشف کالای مظنون به قاچاق در این مدت سهم  پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز با ۷۸ درصد از سایر دستگاهها بیشتر بوده است.

وی اضافه کرد: در ۹ ماهه امسال میزان کشف قاچاق در کالاهای هدف شامل مواد غذایی به ارزش ۵۷۰ میلیارد ریال، لوازم خانگی به ارزش ۱۷۷ میلیارد ریال، منسوجات شامل البسه، پارچه و پوشاک مستعمل به ارزش ۱۵۰ میلیارد ریال و لوازم آرایشی و بهداشتی به ارزش ۶۰ میلیارد ریال می‌شود.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی همچنین ارزش کالاهای ممنوعه مکشوفه شامل مشروبات الکلی، تجهیزات دریافت ماهواره، آثار سعمی و بصری مستهجن و اموال تاریخی و فرهنگی در مدت مزبور در خراسان رضوی را ۱۶۹ میلیارد ریال ذکر و بیان کرد: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۸ درصد افزایش یافته است.

فرزادفر افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۳۸ باند قاچاق کالا و ارز در استان شناسایی و منهدم و پنج هزار و ۴۹۰ نفر در این زمینه دستگیر شدند.

منبع: ایرنا 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.