فرماندار بردسکن گفت: به رغم تمام تلاش‌های صورت گرفته توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هنوز ۷۳ درصد منازل مسکونی روستایی بردسکن غیر مقاوم هستند.

۷۳ درصد منازل مسکونی روستایی بردسکن مقاوم نیستند

به گزارش قدس آنلاین، مجتبی شاکری عنوان کرد: شهرستان بردسکن با مساحت ۷ هزار و ۱۱۷ کیلومتر مربع جمعیتی بالغ بر ۷۵ هزار نفر دارد که ۴۸ درصد آن‌ها در سه شهر بردسکن، شهرآباد و انابد و ۵۲ درصد در روستاها ساکن هستند.

وی با بیان اینکه ۷۱ روستای شهرستان بالای ۲۰ خانوار هستند، افزود: از ۷۱ روستای شهرستان در ۶۹ روستا طرح هادی تهیه و در ۲۷ روستا طرح هادی اجرا شده است.

فرماندار بردسکن اظهار کرد: کل واحدهای مسکن روستایی شهرستان ۱۱ هزار و ۵۰۰ واحد هستند که در اجرای طرح مقاوم سازی منازل روستایی تاکنون ۳ هزار واحد مسکونی احداث و فقط حدود ۲۷ درصد ساختمان‌های مسکونی روستایی مقاوم سازی شده‌اند.

وی ادامه داد: با توجه به قرار گرفتن شهرستان بردسکن برروی گسل بزرگ درونه نیازمند تسهیلات طرح ویژه مقاوم سازی برای رسیدن به نرم ۴۲ درصدی کشور هستیم.

شاکری بیام کرد: در ابتدای سال جاری شاهد بارش ۱۱۵ میلیمتری بودیم که براثر آن ۵۰ نقطه روستایی و سه نقطه شهری دچار آسیب جدی شدند و به یک هزار و ۱۰۹ واحد مسکن روستایی و تاسیسات زیربنایی شهری و روستایی این شهرستان خسارت جدی وارد شد.

وی گفت: برای بازسازی واحدهای تخریب شده ناشی از سیل در بردسکن ۳۵ میلیارد و ۲۱۵ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شد که ۱۲ میلیارد و ۷۷۰ میلیون تومان از این مبلغ به طور بلاعوض به هموطنان آسیب دیده ارائه شده است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.