همدان- شهرداری منطقه یک همدان همدان گفت: بیش از هزار متر از قنات ها و رودخانه های زیر زمینی سطح این منطقه را با هدف جلوگیری از به وجود آمدن بحران های سیل و طغیان لایروبی و مرمت نمود.

قنات ها و رودخانه های زیر زمینی همدان لایروبی و مرمت شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک همدان مسعود دهبانی صابر شهردار منطقه یک همدان با بیان اینکه عدم لایروبی رودخانه ها و کانال ها یکی از عوامل مهم در به وجود آمدن طغیان ها و آبگرفتگی ها به هنگام بارش های شدید هستند اظهار کرد:  این منطقه در سال جاری موفق به لایروبی و مرمت بیش از هزار متر از قنات ها، رودخانه های زیر زمینی و کانال ها شده است.

دهبانی صابر افزود: ارتفاع کم و دسترسی سخت به قنات و رودخانه های زیر زمینی عملیات لایروبی و مرمت آنها را بسیار دشوار می نماید که شهرداری منطقه یک با بکارگیری نیروهای متخصص توانسته است در این امر پیشتاز باشد.

وی پروژه لایروبی و ترمیم رودخانه زیر زمینی بلوار خیرین مدرسه ساز که با نشست خیابان باعث به وجود آمدن مشکلاتی برای ساکنین این منطقه شده بود را یکی از پروژه های مهم در این زمینه دانست وگفت: بیش از ۵۰۰متر از آن توسط اکیپ امانی منطقه با صرفه جویی اقتصادی ۵ میلیارد ریالی لایروبی و کف و دیواره آن مرمت شد.

شهردارمنطقه یک همدان بیان کرد: پروژه های ترمیم دیواره ها و کف رودخانه ی زیر زمینی حق گویان، قنات انتقال آب زیرگذر بعثت در خیابان جهان نما با طول بیش از ۴۰۰ متر، ترمیم و پاکسازی رودخانه زیر زمینی  پشت مرکز خرید میلاد، لایروبی رودخانه زیر زمینی خیابان جوادیه و خصوصا محدوده مقابل حسینیه امام که به صورت خطرناکی پر از نخاله و زباله گردیده بود از دیگر پروژه های اجرا شده در این حوزه طی سال جاری بوداند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.