ارومیه- شهرستان اشنویه در ۵۰ کیلومتری ارومیه مرکز آذربایجان و در جوار مرزهای عراق و ترکیه از شامگاه چهارشنبه با زمین‌لرزه‌های متعدد روبرو شده که این لرزش‌ها آرامش ساکنان مردم این منطقه را بر هم زده است.

اشنویه هم چنان می‌لرزد/۱۰۰ خانه روستایی آسیب دید

قدس آنلاین-گروه استان ها: گفتنی است ساعت ۲۱:۳۷ چهارشنبه‌شب زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۴.۹ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) منطقه بین ارومیه و اشنویه را لرزاند که در شهرهای ارومیه و تبریز نیز احساس شد.

شایان ذکر است پس از ان وقوع ۲ پس‌لرزه در منطقه سیلوانای ارومیه طی ساعات پایانی شب گذشته و بامداد امروز، پنج‌شنبه نیز به وقوع پیوست که این پس‌لرزه‌ها به بزرگی ۳.۳ و ۳.۴ ریشتر گزارش شدند.

آماده‌باش تیم‌های امدادی

در همین رابطه مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان گفت: براثر وقوع زمین‌لرزه ۴.۹ ریشتری در مناطق روستایی شهرستان اشنویه، تعدادی از منازل خشت و گلی روستایی این شهرستان دچار جزئی خسارت شدند.

امیرعباس جعفری روز پنج‌شنبه افزود: به‌محض وقوع زمین‌لرزه در این منطقه، تیم‌های ارزیاب هلال‌احمر و اورژانس برای بررسی تلفات احتمالی و بنیاد مسکن برای بررسی خسارت‌های منازل و مناطق مسکونی به محل اعزام شدند.

وی اضافه کرد: در بررسی این کارشناسان مشخص شد که تلفات یا حتی خسارت جانی در این زمین‌لرزه وجود ندارد.

وی بیان کرد: تنها خسارت مالی برای برخی منازل خشت و گلی روستایی برای تیم‌های ارزیاب محرز شد که روند بررسی میزان آن توسط کارشناسان بنیاد مسکن در حال انجام است.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی ادامه داد: همه تیم‌های مدیریت بحران در شهرستان‌های کانون زمین‌لرزه شامل اشنویه و ارومیه و شهرهای شمالی و جنوبی استان به‌محض وقوع زمین‌لرزه به‌صورت آماده‌باش بودند ولی خوشبختانه مشکل خاصی ایجاد نشد.

بیشترین آسیب در بافت فرسوده

در همین رابطه سرپرست فرمانداری اشنویه بابیان اینکه زلزله ۵.۹ ریشتری شب گذشته به بیش از ۱۰۰ واحد مسکونی مناطق شهری و روستایی این شهرستان خسارت‌های جزئی وارد کرد افزود: به‌محض احساس زمین‌لرزه در این شهرستان، تیم مدیریت بحران شهرستان به حالت آماده‌باش کامل درآمد.

عبدالسلام مام‌عزیزی روز پنجشنبه بابیان اینکه تاکنون چند پس‌لرزه نیز در این شهرستان به وقوع پیوسته است افزود: خوشبختانه این حادثه هیچ تلفات جانی در برنداشته است.

وی اضافه کرد: درپی وقوع این زمین‌لرزه تیم‌های ارزیابی خسارت بنیاد مسکن و هلال‌احمر به مناطق حاشیه شهر و روستاهایی که دارای بافت فرسوده بودند اعزام‌شده و واحدهای مسکونی این مناطق را مورد ارزیابی دقیق قراردادند.

وی افزود: شهروندانی که واحدهای مسکونی آن‌ها براثر این زمین‌لرزه دچار خسارت شده است می‌توانند به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی این شهرستان مراجعه و از مزایای خدمات بیمه‌ای استفاده کنند.

«مام‌عزیزی» از مالکان واحدهای فرسوده مناطق روستایی این شهرستان خواست با بهره‌گیری از تسهیلات و کمک‌های بلاعوض بنیاد مسکن و سایر بخش‌های مربوطه نسبت به مقاومت سازی واحدهای خود اقدام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.