یزد- استاندار یزد گفت : به مناسبت ایام الله دهه فجر بیش از ۵۵۵پروژه با اعتباری بالغ بر یک هزارو ۵۰۰میلیارد تومان در استان یزد به بهره برداری خواهد رسید .

افتتاح ۵۵۵ پروژه به مناسبت ایام الله دهه فجر در استان یزد

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین ، محمدعلی طالبی پیش از ظهر شنبه در نشست خبری  به مناسبت ایامالله دهه فجر از افتتاح ۵۵۵پروژه با اعتباری بالغ بر یک هزارو ۵۰۰میلیارد تومان در استان یزد خبر داد و اظهارداشت :  این پروژه ها در۱۰شهرستان استان در بخش های  زیر بنایی،  اقتصادی ، صنعتی ، کشاورزی ، ورزشی و ... خواهد بود .

وی افزود: افتتاح این طرح ها برای بیش از ۱۶هزار نفر  اشتغالزایی را در بر دارد  و عملیات اجرایی ۴۳پروژه  نیز در این ایام با اعتباری بالغ  بر۷۶۰میلیارد اعتبار ریالی و ۱۹۰میلیون  یورو اعتبار ارزی آغاز می شود .

پیگیری وضعیت آب استان

طالبی درخصوص اقدامات صورت گرفته شده در خصوص مشکل آب استان نیز گفت : طی یک سال گذشته دستاوردهای خوبی برای بهبود وضعیت آب استان داشته ایم که مهمترین آن نهایی شدن مطالعات انتقال آب از در یای عمان به یزد با تخصیص ۲۵۰میلیون متر مکعب بوده که با پایان یافتن مطالعات این طرح  فراخوان برای جذب سرمایه گذار منتشر شده است .

 وی با بیان اینکه  محل استقرار آب شیرین کن های این طرح  در استان هرمزگان  انتخاب شده و تملک آن درحال انجام است تصریح کرد : برای اولین بار سهم استان یزد از خط انتقال این پروژه، از ۷۰میلیون متر مکعب فراتر رفته  که امید داریم  برای  تامین آب شرب  وضعیت بهتری داشته باشیم و عملیات اجرایی پروژه  خط دوم نیز از محل خرسان استان کهکلیویه و بویر احمد آغاز شده است .

 استاندار خاطر نشان ساخت : دربخش آب برای صنعت نیز یک خط از خلیج فارس را نیز توسط بخش خصوصی با مشارکت معدن چادر ملو، گل گهر سیرجان و مس سر چشمه در دست مطالعه داریم  که امید واریم درسال آینده ۲۰ میلیون متر مکعب از این آب وارد یزد شود تا بخشی از آب مورد نیاز صنعت را نیز بتوانیم تامین کنیم .

یزد مرکز اقتصاد دانش بنیان در کشور

طالبی در مورد وضعیت فناوری در استان افزود : استان یزد به سمتی پیش می رود  که مرکز و پایلوت اقتصاد دانش بنیان در کشورشده و با توجه به اولویت های استان درزمینه  اقتصاد دانش بنیان کار تاسیس کارخانه نوآوری همزمان با سفر رئیس جمهوربه استان  شروع شد و در نیمه اول سال آینده این مرکز فعالیت خود را اغاز خواهد کرد و علاوه بر این کارخانه چند مرکز نوآوری در حوزه های نساجی ، صنعت فولاد و حوزه هایی که مورد نیاز استان هست ایجاد خواهد.

وی درخصوص مصوبات سفر ریاست جمهوری به یزد نیز گفت : دراین سفر بیش از ۴۱پروژه  با اعتباری بالغ بر ۹۴۴میلیارد تومان برای توسعه استان در نظر گرفته شد که از این محل ۲۸۵میلیارد آن در سال جاری و ۶۸۶میلیارد آن در سال ۹۹تخصیص خواهد یافت و ۲پروژه با اعتباری بالغ بر ۹۰میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی و یک پروژه توسط ایمیدرو برای استان تخصیص یافته که مجموع اعتبارات در نظر گرفته شده سفر رئیس جمهوری به استان را به یک هزارو ۷۷۹میلیارد تومان  می رساند .

طالبی با اشاره به سفررئیس قوه قضائیه به استان و دستاوردهای این سفر گفت :  این سفر برای دستگاه های زیر مجموعه این قوه اتفاقات خوبی را رقم زد که ۸۰میلیارد تومان برای مختلف دستگاه های زیر مجموعه این قوه به تصویب رسید  که از این میزان ۲۲میلیارد تومان از محل منابع استانی و بقیه از محل اعتبارات قوه قضائیه هزینه می شود.

وی در مورد وضعیت سند آمایش استان نیزتصریح کرد: سند آمایش استان ماه جاری در شورای عالی  آمایش کشور بررسی خواهد که امید است با تصویب این سند کار اجرای طرح آمایش در استان از سال آینده آغاز شود .

طالبی ادامه داد : درحوزه محیط زیست اقدامات بسیار خوبی طی یک سال گذشته در استان صورت گرفته  به طوری برای صنایع پر آبخواه و صنایع آلاینده اعمال محدویت هایی صورت گرفته و این موارد در شورای تامین استان نیز به تصویب رسیده واعمال سیاست هایی در این رابطه هفته گذشته مصوب شد که از طریق کارگروه زیر بنایی استان در مورد آن اقدام شده است.

 وی با بیان اینکه سال آینده سال رونق پروژه های برزگ استان است افزود : راه آهن یزد - اقلید و پروژه گندله سازی بافق ازاین پروژه ها ی مهم استان هستند.

استاندار در خصوص وضعیت پروژه کتابخانه مرکزی یزد بعد از۱۵سال  نیز گفت : کتابخانه مرکزی یزد در اسفند ما ه سال جاری با حضور مقامات کشوری بعد از یک بازده زمانی طولانی به بهره برداری خواهد رسید.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.