مدیر جهاد کشاورزی قوچان گفت: امسال با ۳۷ هزار تن خرید گندم که در مقایسه با سال گذشته فقط ۸ هزار و ۷۰۰ تن داشتیم، به رشد ۴۰۰ درصدی در خرید گندم رسیده‌ایم.

رشد ۴۰۰ درصدی خرید گندم در قوچان

به گزارش قدس آنلاین، احمد کنعانی  گفت: با اعتبار ۳ میلیارد و ۱۶۹ میلیون تومان اراضی، این شهرستان تحت آبیاری قرار گرفته است که با اعطای تسهیلات کم بهره و خطوط لوله گذاری شده برای ۴۲۷ طرح کشاورزی بالغ بر یک میلیارد تومان هزینه شده است.

وی یکی از نیازهای اساسی جهت صادرات محصولات را ایجاد کشتارگاه صنعتی دانست و افزود: با تسهیلات ۱۲ و نیم میلیارد تومانی، پروانه ایجاد یک کشتارگاه صنعتی از طرف جهاد کشاورزی صادر شده است.

مدیر جهاد کشاورزی قوچان، داربستی کردن انگور را یکی از راهکارهای افزایش تولید دانست و ادامه داد: اگر کار زیربنایی صورت نگیرد منجر به افزایش و تولید خوب انگور نخواهیم شد؛ بنابراین با اجرایی شدن طرح داربستی تا دو و نیم برابر تولید را بالا می بریم.

وی در ادامه گفت: یکی از راه‌های افزایش درآمد در کشت‌ها، کشت تناوبی است که منجر به افزایش اقتصاد خانواده و بالا بردن درآمد کشاورزان می‌شود از همین رو، کشت‌های علوفه و زیره در منطقه باجگیران در حال انجام است.

کنعانی با بیان اینکه ۲۰ صندوق خرد روستایی در شهرستان ایجاد شده است، بیان کرد: این صندوق‌ها با هدف اشتغال و کمک به خرد زنان روستایی در حال انجام است که ایجاد ۱۵ صندوق نیز در دستور کار قرار دارد.

منبع: مهر 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.