قم- رییس جامعه المصطفی العالمیه گفت: آرمان بزرگ انقلاب اسلامی، ایجاد تمدن نوین اسلامی است که با محوریت قرآن کریم محقق خواهد شد.

ایجاد تمدن نوین اسلامی با محوریت قرآن محقق می شود

به گزارش قدس آنلاین؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی عباسی دوشنبه‌شب در آیین اختتامیه جشنواره بین‌المللی قرآنی و حدیثی المصطفی(ص) افزود: عقلانیت، معنویت و عدالت در انقلاب اسلامی، برگرفته از آیات قرآن کریم است که برای همه انسان‌ها به ارمغان آورده شده است.

وی بابیان این‌که هیچ‌یک از کتاب‌های آسمانی به‌اندازه قرآن کریم به عقلانیت و علم‌آموزی دعوت نکرده است، اظهار داشت: علم و دانش و آگاهی به‌شرط اتصال به دین و معنویت در مکتب والای اسلام دارای اهمیت و جایگاه بسیار ارزشمندی است.

رییس جامعه المصطفی بابیان این‌که اخلاق و معنویت در عصر کنونی از یاد رفته است، خاطرنشان کرد: بدون تردید فضائل اخلاقی و معنوی از ارکان تمدن اسلامی خواهد بود که متأسفانه در حال حاضر در میان انسان‌ها مورد غفلت قرارگرفته است.

وی با اشاره به گسترش ظلم و بی‌عدالتی در جهان امروز، گفت: قسط و عدالت در میان انسان‌ها بسیار کمرنگ شده است، درحالی‌که آرمان ادیان الهی و انقلاب اسلامی، جامعه‌ای سرشار از عدالت و به‌دوراز ظلم است.

عباسی تصریح کرد: انقلاب اسلامی به جهانیان نشان داد که با تکیه‌بر آموزه‌های دینی و قرآنی می‌توان باوجود همه محدودیت‌ها و تنگناها به قله‌های پیشرفت و اقتدار دست پیدا کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.