با افزایش شمار قربانیان ویروس کرونا در چین، خدمه و سرنشینان دو کشتی کروز در آب‌های شرق آسیا قرنطینه شدند.

کرونا، سرنشینان دو کشتی کروز در شرق آسیا را راهی قرنطینه کرد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، نقل از خبرگزاری رویترز، با افزایش شمار قربانیان ویروس مهلک کرونا به نزدیک به ۵۰۰ نفر، روز چهارشنبه هزاران مسافر و خدمه دو کشتی کروز در آب‌های شرق آسیا قرنطینه شدند.

پیامدهای ویروس کرونا که همچنان در شرق آسیا قربانی می‌گیرد، دامن‌گیر کشتی‌های کروزی شده که در آب‌های آسیا در حرکت هستند. در پی مثبت بودن نتیجه آزمایش ابتلای ۱۰ نفر از مسافران یک کشتی کروز به ویروس کرونا، تمامی سرنشینان و خدمه این کشتی کروز راهی قرنطینه شدند.

در هنگ کنگ نیز بیش از هزار و ۸۰۰ مسافر و خدمه یک کشتی کروز برای انجام آزمایش‌های مربوط به ویروس کرونا بر روی عرشه این کشتی محبوس شده اند. نتیجه آزمایش ابتلا به کرونا سه نفر از سرنشینان این کشتی مثبت بوده است.

مقامات ژاپنی روز سه شنبه اعلام کردند یک کشتی گردشگری با ۳ هزار و ۷۰۰ خدمه و مسافر را به دلیل مشاهده یک مورد ابتلا به کرونا در آن، قرنطینه کرده اند. پس از مشاهده علائم ابتلا به ویروس کرونا در یک مرد هنگ کنگی که چند روز پیش با این کشتی سفر کرد، غربالگری بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ خدمه و مسافر این کشتی کروز، که در بیرون بندر یوکوهاما در نزدیکی توکیو قرنطینه شده، آغاز شد.

کمیسیون ملی بهداشت چین روز سه شنبه اعلام کرد ۶۵ نفر دیگر به شمار قربانیان ویروس کرونا افزوده شده‌اند که رکورد جدیدی در ثبت تلفات این بیماری محسوب می‌شود.  شمار قربانیان خارج از سرزمین اصلی چین نیز به ۲ نفر رسید. بیشترین افرادی که جان خود را از دست داده‌اند، ساکن استان مرکزی «هوبئی» در چین هستند. شهر «ووهان» در این استان، مرکز اصلی ابتلا به ویروس کروناست.

ویروس کرونا نخستین بار در دسامبر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین مشاهده شد و از آن زمان تاکنون در بیش از ۲۰ کشور جهان منتشر شده است. این ویروس تاکنون نزدیک به ۵۰۰ نفر را به کام مرگ کشانده است و بیش از ۲۰ هزار نفر به آن آلوده شده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.