یک شتاب‌دهنده در قالب مرکز مشاوره، اطلاع‌رسانی، خدمات کارآفرینی و فضای کاری مشترک در حوزه دام، طیور، شیلات و کشاورزی طی مراسمی در مشهد گشایش یافت.

شتاب‌دهنده کشاورزی در مشهد گشایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، معاون اشتغال و کارآفرینی اداره ‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: این مرکز شتاب دهنده‌ برخوردار از زیرساختهای نرمافزاری و سخت‌افزاری مورد نیاز جهت ارائه خدمات به استارتاپها و تجربه در زمینه مسائل مربوط به شیلات، دام و طیور و فعالیتهای مرتبط با کشاورزی می‌تواند راهگشای استارتاپها در این زمینه باشد.

محمدامین بابایی افزود: یکی از بزرگترین نقش­ه‌های شتاب دهنده‌ها کمک به تامین مالی استارتاپها و جذب سرمایه‌گذار برای پروژه‌­ها است. اعتبارات، تسهیلات وامهای دولتی بخاطر برخی محدودیتها و مشکلات بطور همیشگی و سهل در دسترس کسب و کارهای نوپا قرار ندارند.

وی ادامه داد: همچنین فعالیت­های کشاورزی بخاطر ماهیت خاص خود برای جذب سرمایه­ و گسترش این نوع از کسب‌وکارها نیازمند گروههای متخصص و مشاوران توانمند است بنابراین وجود یک مرکز مشاوره و نیز شتاب‌دهنده می‌تواند میزان موفقیت استارتاپها و گروههای فعال در این زمینه را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

"مراکز شتاب‌دهنده" عنوان تخصصی فضای فیزیکی، فکری و فرهنگی مبتنی بر دانش روز برای کارآفرینان به منظور پرورش و حمایت از استارتاپهای نوآور است. شتابدهنده، از ابتدای شکل‌گیری کسب‌وکار تا نیل به اهداف و برنامه‌هایش را در کوتاه‌مدت پیگیری می‌کند. این مرکز همچنین با بهره‌گیری از اطلاعات و روشهای روزآمد علمی به کسب‌وکار جدید برای تبدیل به شرکت‌ بزرگ با نقش تعیین‌کننده در بازار یاری می‌رساند.

۱۴ شتاب‌دهنده هم‌اینک در خراسان رضوی در زمینه صنعت، فناوری اطلاعات، کشاورزی، آب و فاضلاب، سلامت، بهداشت، انتقال فناوری، سرمایه­‌گذاری، معدن، پزشکی، گردشگری، دیجیتال مارکتینگ برای کسب وکارهای کوچک و متوسط، صنعت برق و خودرو، علوم داده، صنایع خلاق و فرهنگی، گردشگری، سرگرمی، آفرینشهای هنری و مشاغل خرد و خانگی فعالیت دارند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.