در پنجمین روز از دهه مبارک فجر 20طرح ورزشی و کشاورزی با اعتباری بالغ بر ۱ میلیارد و ۹۱۴ میلیون تومان در شهرستان بردسکن افتتاح و به بهره برداری رسید.

افتتاح و بهره برداری از ۲۰ طرح ورزشی و کشاورزی در بردسکن

به گزارش قدس آنلاین، محمد دانشور رئیس اداره ورزش و جوانان بردسکن در افتتاح خانه ورزش در روستای بیجورد که با حضور فرماندار بردسکن، معاون فرماندار،مسئول فرهنگی اجتماعی سپاه ناحیه بردسکن، بخشدار مرکزی و تنی چند از روسای ادارات برگزار شد، اظهار کرد: ۸ خانه ورزشی روستایی به طور همزمان در روستاهای باب الحکم، مظفر آباد، اسلام آباد، بیجورد، فیروزآباد ،سیف آباد، آبنو، ماراندیز و ظاهرآباد با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیون تومان افتتاح و به بهره برداری رسید.

 وی اظهارداشت: راه اندازی خانه های ورزش روستایی خدمتی در جهت توسعه ورزش و ایجاد عدالت در روستاها میباشد.

 دانشور با بیان اینکه با استفاده از مکانهای بلا استفاده در روستاها این خانه‌های ورزش ساخته می‌شود، گفت: با ساخت خانه های ورزشی می‌کوشیم تا نیازهای جوانان روستا و استفاده از تجهیزات ورزشی را برایشان برآورده کنیم.

همچنین مجتبی شاکری فرماندار بردسکن با بیان اینکه دهه فجر بهترین فرصت برای بازخوانی و مرور انقلاب است، گفت: امروز نهال انقلاب به واسطه خون شهدا بارور شده و به درخت تنومندی تبدیل شده است.

شاکری در این مراسم گفت: بیش از ۹۰ درصد اعتبارات ایام دهه فجر به مناطق روستایی تعلق دارد که این نگاه دولت را به مردم مناطق روستایی میرساند.

همچنین در مراسمی دیگر از ۱۱ طرح آب و خاک جهاد کشاورزی با اعتباری بالغ بر ۸۰۴ میلیون تومان در روستای نظام آباد از توابع بخش مرکزی به بهره برداری رسید.

علیرضا مهمیز رئیس جهاد کشاورزی بردسکن در این مراسم گفت: یکی از برنامه‌ها و محدودیت‌هایی که در بخش کشاورزی با توجه به اقلیم منطقه است، بحث آب میباشد که در دولت یازدهم و دوازدهم بیشترین توجه به بحث آب در بخش کشاورزی شده است.

 وی افزود: در همین راستا ۹۰ درصد اعتبارات بخش کشاورزی در راستای پروژه های آب و خاکی که شامل آبیاری تحت فشار، سیستم‌های نوین آبیاری، کانال ها، انتقال آب با لوله، قنوات و استخر است.

 وی ادامه داد: به طوری که در سال جاری ۱۱ میلیارد تومان اعتبارات آب و خاک بوده که بیش از ۹۲ درصد در بحث آب و خاک هزینه شده است.

 رئیس جهاد کشاورزی بردسکن با بیان اینکه ۹۰۰ هکتار آبیاری تحت فشار در سطح شهرستان در حال انجام است، افزود: قریب به ۹ میلیارد تومان آبیاری تحت فشار و در مجموع ۱۱ میلیارد تومان در بحث آب و خاک در سال زراعی و سال جاری اعتبار هزینه شده است.

مهمیز گفت: ۱۱ پروژه آب و خاکی با اعتباری بالغ بر ۸۰۴ میلیون تومان که ۹۶ میلیون تومان آن توسط خودیاری مردم و مابقی از اعتبارات دولت هزینه گردیده، گفت: در بخش کشاورزی ۵ میلیارد و ۶۵۴ میلیون تومان شامل ۸۰ طرح اشتغال روستایی از محل اعتبارات خشکسالی، ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بلاعوض و ۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبارات کم بهره به ۱۳۲۶ کشاورز خسارت دیده پرداخت شده است.

 وی گفت: ۴ میلیون و ۵۰۰ میلیون تومان هم در غالب ۳۵ قنات، جاده بین مزارع و کانال آبیاری موافقتنامه‌های آن حاصل شده است.

در ادامه افتتاحیه های مراسم دهه فجر این بار ۳ پروژه منابع طبیعی به طور همزمان به بهره برداری رسید.

 مجید هزاره در افتتاح دایک خاکی انحرافی بردسکن گفت: با توجه به بارندگی‌های شدید امسال و سال گذشته پروژه مازاد به طرح‌های مصوب اجرا گردید که طول این پروژه ۶۰۰ متر با عرض از کف ۱۵ متر و تاج آن ۴ متر می‌باشد.

 وی با بیان اینکه ارتفاع دایک از روی خط تراز سه متر می باشد، گفت: کل اعتبار این پروژه ۴۷۳ میلیون تومان بوده که در مجموع ۳ پروژه به مناسبت دهه فجر یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان هزینه شده است.

 هزاره با بیان اینکه در حدود ۲۰ هزار متر مکعب حجم خاکریزی به طول ۶۰۰ متر انجام شده است، گفت: اعتبارات پروژه‌های منابع طبیعی از محل صندوق توسعه ملی جذب گردیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.