سخنگوی اورژانس کشور،‌ با اشاره به اینکه اورژانس در آماده باش کامل به سر می‌برد، درباره تصاویر ماموران اورژانس با لباس‌های مخصوص توضیحاتی ارایه کرد و گفت: دلیلی ندارد هرکس را در سطح شهر با لباس مخصوص دیدیم فورا این فرضیه در ذهن ما شکل بگیرید که در حال انتقال فرد مبتلا به کرونا ویروس هستند.

توضیح اورژانس درباره تصاویر امدادگران با لباس‌های مخصوص

قدس آنلاین: مجتبی خالدی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص تصاویر و فیلم‌های پخش شده در فضای مجازی مبنی بر انتقال بیمار توسط ماموران اورژانس گفت: بیشتر افراد مشکوک به کروناویروس مبتلا به آنفلوآنزا بودند، از این رو دلیلی ندارد هرکس را در سطح شهر با لباس مخصوص دیدیم فورا این فرضیه در ذهن ما شکل بگیرید که در حال انتقال فرد مبتلا به کرونا ویروس هستند. از طرفی بسیاری از مبتلایان به کروناویروس در کشور چین درمان شده و این بیماری الزاما به معنای مرگ فرد نیست.

خالدی همچنین درباره فیلم منتشره در فضای مجازی از مقابل بیمارستان فرمانیه تهران نیز گفت: بیمارستان فرمانیه جزو بیمارستان‌های مشخص شده برای انتقال افراد مشکوک به کرونا نیست .

خالدی با بیان اینکه در نقاط مختلف شهر تهران حدود ۱۰ بیمارستان مشخص شده تا بیماران مشکوک احتمالی به این بیمارستان‌ها منتقل شوند، تاکید کرد: کرونا یک بیماری ویروسی است که رعایت بهداشت فردی و فاصله یک متری با شخص مشکوک، می‌تواند این اطمینان را در فرد ایجاد کند که ابتلا به بیماری دور از ذهن است بویژه برای افرادی که سفر به کشورهای مشکوک به کرونا نداشتند.

 سخنگوی اورژانس کشور آبریزش بینی، عطسه، سرفه، تب بالا و... از جمله نشانه‌های این بیماری خواند و افزود: رعایت نکات بهداشت فردی مقوله‌ای حائز اهمیت است که می‌تواند جلوی زنجیره گسترش بیماری را بگیرد. 

وی در ادامه به آماده باش اورژانس اشاره کرد و گفت: از ۱۵ روز گذشته دستورالعملی به ما ابلاغ شده است و اورژانس نیز مانند معاونت بهداشت و درمان وزارت بهداشت در حالت آمادگی کامل است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.