رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک مشهد مقدس گفت: با توجه به تداوم استفاده برخی واحدهای صنفی از سبک قدیمی عقد قرارداد کاغذی با فروشندگان و خریداران و بروز برخی مشکلات، در حال حاضر ثبت قراردادها به‌صورت سیستمی ذیل سامانه یکپارچه اتحادیه از ضروریات است.

ثبت سیستمی «قراردادهای ملکی» ضروری است

به گزارش قدس آنلاین، علی‌اصغر مرادزاده با اشاره به عدم آگاهی کافی مردم از قوانین اتحادیه و حقوق خود در زمان عقد قراردادهای ملکی اظهار داشت: متأسفانه همین مسئله منجر به مشکلات ناخوشایندی می‌شود که ممکن است افراد دخیل در معاملات را تا مدت‌ها درگیر اتفاقات زمان‌بر کند.

وی تصریح کرد: انجام معاملات در واحدهای صنفی مجاز و همچنین ثبت سیستمی قرارداد با درج هولوگرام و دریافت کد رهگیری قرارداد می‌تواند بسیاری از مشکلات امروز را کاهش دهد و از بار پرونده‌های قضایی مربوطه بکاهد؛ این در حالی‌ است که قانون ثبت سیستمی قراردادها مربوط به سال ۸۷ است و تاکنون اهتمام جدی نسبت به فراگیرشدن آن شاهد نبوده‌ایم.

رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک مشهد مقدس با اشاره به نظارت مداوم این اتحادیه بر واحدهای صنفی سطح شهر و ارتباطات روزانه با مردم، ادامه داد: واحدهای صنفی تابعه بایستی علاوه بر دقت لازم بر جزئیات معاملات و قراردادهای فی‌مابین با مشتریان و در اختیار گذاشتن اطلاعات حقوقی مربوط به قراردادها، خود را نیز با قوانین و مقررات روز اتحادیه وفق دهند تا بتوانند بهترین خدمت‌رسانی را داشته باشند.

مرادزاده گفت: واحدهای صنفی تابعه اتحادیه به‌خوبی بر این مهم اشراف دارند که هرچه‌قدر آنها قوانین را بهتر پیاده کنند و بر حقوق مردم پافشاری داشته باشند، عرصه بر اندک واحدهای غیرمجاز و متخلف تنگ خواهد شد. در این راستا لازم است که پروانه کسب واحدهای مجاز به نام صاحب آن و منطبق با مکان درج‌شده در مجوز باشد.  

وی با بیان این‌که متأسفانه اطلاع‌رسانی درباره حقوق مردم در قراردادهای ملکی در حد ناچیزی بوده است، تأکید کرد: از تمامی رسانه‌ها درخواست داریم تا ضمن پیگیری مستمر در این زمینه، مردم را با قوانین جاری و حقوق خود آشنا کنند تا ما نیز بتوانیم به کمک سایر دستگاه‌های ذیربط به‌مرور مسائل موجود را ساماندهی کنیم.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.