قم- شماری از مراجع عظام تقلید و علما در قم ضمن تاکید بر حضور حداکثری و پرشور مردم در انتخابات سرنوشت ساز دوم اسفند، این حضور باشکوه را نشانه صلابت نظام مقدس جمهوری اسلامی و خنثی کردن یاوه گویی های دشمنان قلمداد کردند.

دشمن به حضور کمرنگ مردم امید بسته است/کلید خانه ملت را به اهلش باید سپرد

قدس آنلاین-گروه استان ها: آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید گفت: عقل می‌گوید که باید در انتخابات دوم اسفند حضوری گسترده و پرشور داشته باشیم و ثابت کنیم ایران کشوری مستقل و نظام اسلامی، نظامی پایدار و باصلابت است.

وی دعوت از همگان برای حضور گسترده در پای صندوق‌های رای، اظهار داشت: البته ما چشممان بر حقایق بسته نیست و مردم واقعا بابت گرانی و مسائل اقتصادی و جوانان به دلیل بیکاری و مشکلات ازدواج و مسکن تحت‌فشار هستند؛ اما تاکید می‌کنیم که باید در خصوص انتخابات هوشیارانه عمل کرد.

وی با اشاره به این‌که ما گرفتاری‌های مردم را می‌دانیم و معتقدیم برخی از این مشکلات غوغا می‌کند، ابراز داشت: دشمنان به حضور و استقبال کمرنگ مردم از انتخابات دوم اسفندماه امید بسته‌اند؛ باید با حضور گسترده و آگاهانه در پای صندوق‌های رای دشمن را ناکام و مایوس کنیم؛ اگر استقبال کم باشد، آن‌ها برای فشار و تحریم بیشتر امیدوار می‌شوند.

این مرجع تقلید با بیان این مطلب که دشمنان سخت‌ترین تحریم‌های تاریخ را علیه ایران و ملت ما اعمال کردند؛ اما اثر نکرد، گفت: بر همه لازم است که روز جمعه در انتخابات شرکت کنند و ان‌شاءالله نتیجه خوبی هم گرفته خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به دلایل مشکلات اقتصادی کشور، اظهار داشت: بخشی از این مشکل ناشی از فشار و تحریم ظالمانه دشمن و هزینه استقلال کشور و بخش دیگر نیز ناشی از مشکل مدیریتی است؛ ما معتقدیم اگر مدیریت صحیح باشد بخش قابل‌توجهی از مشکلات حل می‌شود.

حفظ نظام اوجب واجبات است

آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع عظام تقلید نیز گفت: رای دادن از الزامات شرعی است و حفظ نظام با شرکت درانتخابات میسر می‌شود.

وی روز چهارشنبه در درس خارج اصول فقه خود درمسجد اعظم قم، افزود: حفظ نظام برای ما اوجب واجبات است و عمل امروز، فردا و پس‌فردای ما مکمل راهپیمایی ۲۲ بهمن می‌باشد.

آیت‌الله سبحانی اضافه کرد: ‌برای این‌که دشمن را خار و سبک کنیم، همه مردم با آگاهی در انتخابات شرکت کنند، ما هم شرکت می‌کنیم.

وی گفت: آقایانی که مورد تایید شورای نگهبان قرارگرفته‌اند، به‌طور حتم ‌نقطه قوتی دارند و انشاءالله همه متدین و عاقل هستند.

وی تاکید کرد: مردم با تحقیقات کامل تلاش کنند به نامزدهایی که نقاط قوت بهتری دارند، ‌رای دهند.

شرکت در انتخابات مظهر پایبندی به نظام است

آیت‌الله حسین نوری همدانی ازمراجع تقلید نیز گفت: با توجه به شرایط کنونی، شرکت در انتخابات واجب است  و از مظاهر پایبندی به نظام اسلامی می‌باشد.

وی با اشاره به این‌که شرکت در انتخابات در این مقطع زمانی بسیار مهم است، تصریح کرد: دشمنان قسم‌خورده نظام تمام سعی خود را می‌کنند تا این انتخابات آن‌طور که می‌خواهیم برگزار نشود و مطابق میل آن‌ها باشد؛ بنابراین لازم است به میدان بیاییم و تلاش کنیم انتخابات خوبی برگزار شود.

وی با بیان این‌که شرکت درانتخابات از مسائل مهم نظام اسلامی است، ‌اضافه کرد: حضور حداکثری در پای صندوق‌های رای حاکی از این است که مردم این نظام اسلامی را قبول دارند و به انتخابات که از مظاهر این نظام است، اهمیت می‌دهند.

آیت الله نوری همدانی  ادامه داد: شرکت در انتخابات تعیین‌کننده سرنوشت کشور و خودمان است و ‌لازم است مردم را به حضور حداکثری تشویق نماییم.

وی تاکید کرد: مردم در انتخاب نامزدها به تدین، تعهد، تخصص، آگاهی انقلابی، خدمتگزار و دشمن‌شناس بودن را در نظر داشته باشند تا افراد اصلح به مجلس شورای اسلامی راه یابند.

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی دشمنان قسم‌خورده زیادی مانند آمریکا و صهیونیست‌ها دارد که سرمایه‌گذاری کرده‌اند تا از هر فرصتی علیه کشور و مردم این سرزمین استفاده کنند.

آیت الله نوری همدانی  افزود: برخلاف میل دشمنان سیلی خورده نظام، جامعه‌ای در ایران به وجود آمده که همه آن‌ها را کنار زده، تحولی و بیداری ایجاد و مظلومان و محرومان جهان را امیدوار کرده‌است.

وی اضافه کرد: دشمنان تلاش می‌کنند با پول و ظلم با ما مقابله کنند، ما هم باید در جبهه‌گیری در برابر دشمنان مقاوم باشیم و سعی کنیم با شرکت در انتخابات، عظمت نظام جمهوری اسلامی را به رخ دشمنان بکشیم.

وی با بیان این‌که دشمنان سعی درالقای بی‌علاقه بودن مردم به نظام جمهوری اسلامی دارند، خاطرنشان کرد: برای این‌که بیداری و هوشیاری خودمان را نشان دهیم باید شرکتی باشکوه در انتخابات داشته باشیم و در ساعات اولیه روز جمعه در پای صندوق‌های رای حضور داشته باشیم.

کلید خانه ملت را به اهلش بسپاریم

 آیت الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی از  دیگر مراجع تقلید نیز ضمن دعوت همه آحاد مردم به حضور گسترده در انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس خانه ملت و مشارکت در انتخابات وظیفه آحاد ملت است.

وی در سخنانی با اشاره به اهمیت انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس خانه ملت و خانه همه مردم  و حق همگان است و  همان‌گونه که امام راحل تاکید کردند مجلس دارای اهمیت زیادی است.

این مرجع تقلید با تاکید بر ضرورت انتخاب افراد اصلح در انتخابات، ادامه داد: افراد معتقد، متدین و حامی ولایت فقیه باید به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کنند.

آیت الله علوی گرگانی، شرکت در انتخابات و انتخاب افراد صالح را ۲ موضوع مهم و خطیر دانست و افزود: در انتخابات مجلس شرکت در انتخابات مجلس بسیار اهمیت دارد به گونه ای که همگان باید در این انتخابات مشارکت داشته باشند.

وی مشارکت در انتخابات را یک وظیفه دانست و ادامه داد: همچنین باید در انتخابات مردم افرادی را انتخاب کنند که صلاحیت ورود به خانه ملت را داشته باشند و نباید کلید خانه ملت را به دست هر کسی سپرد بلکه باید  کلید را به اهلش بسپاریم.

حضور پر شور موجب تضعیف دشمن می شود

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز با تاکید بر اینکه حضور در انتخابات وظیفه ای شرعی و ملی است، اظهار داشت: حضور مردم در هر صحنه‌ای که موجب تقویت حکومت اسلامی و تضعیف دشمنان ‌شود واجب است به همین دلیل انتخابات یکی از مظاهر تقویت حکومت اسلامی است.

آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی در درس خارج فقه خود، با تاکید بر اهمیت حضور در انتخابات افزود: مساله انتخابات از جمله موضوعاتی است که بعد از انقلاب اسلامی مورد توجه حوزه‌های علمیه و مردم متدین و انقلابی قرار گرفته که لازم است از ابعاد مختلف فقهی آن نیز مورد توجه قرار گیرد.

آیت الله فاضل لنکرانی ادامه داد: انتخابات هر چند دارای بعدهای اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی هست ولی از نظر فقهی، باید فقه انتخابات در حوزه‌های علمیه مورد توجه قرار بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه از نظر فقهی هیچ شخصی یا گروهی حق تحمیل انتخاب افراد بر مردم را ندارد، گفت: اصل شرکت مردم در انتخابات از منظر امام(ره)، رهبر معظم انقلاب و همه مراجع عظام تقلید وظیفه ای شرعی است.

آیت الله فاضل لنکرانی، افزود: مردم خودشان باید نسبت به افراد تحقیق کرده و نمایندگان‌شان را انتخاب کنند، باید به مردم بگوییم شما می‌خواهید سرنوشت خودتان را رقم بزنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.