۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۹
کد خبر: 694785

در روزهای سخت کرونایی آنچه بیش و پیش از هر چیز حال مردم را خوب می‌کند و اراده‌ها را برای شکست میهمان ناخوانده چینی کشورمان مصمم‌تر می‌سازد، این است که «همه هوای هم را داشته باشیم».


قدس آنلاین: در شرایطی که بسیاری از کشورهای جهان درگیر ویروس آغازگر قرن بیست و یکم هستند، مردم خوب کشورمان که در مهربانی، نوعدوستی، ایثار و فداکاری شهره‌اند، با درک عمیق و هوشمندانه شرایط کشور و رعایت توصیه‌های بهداشتی و اعتدال در مصرف به ویژه در مصرف لوازم بهداشتی و پرهیز از نگرانی‌های افراطی، انرژی مثبت را به یکدیگر هدیه می‌دهند و جلوه‌های زیبایی از منش مسلمان ایرانی را به نمایش می‌گذارند. به ویژه پزشکان، پرستاران و دست‌اندرکاران امور بهداشتی و کادر درمانی با فعالیت جهادی و ایثارگرانه در خط مقدم جبهه دفاع از سلامت مردم تحسین و سپاس مردم قدرشناس کشورمان را برانگیخته‌اند و بحق شایستگی مدال افتخار «مدافعان سلامت» را کسب کرده‌اند.

مسئولان کشور البته در این زمینه مسئولیت مضاعفی دارند، آن‌ها با تلاش بیشتر و حفظ آمادگی و توان کشور برای مقابله با شیوع کرونا ویروس و تأمین نیازهای ضروری جامعه، ساماندهی و انسجام و هماهنگی مراحل مختلف پیشگیری و درمان و ایجاد فراوانی در امکانات مورد نیاز بهداشتی و اطلاع‌رسانی به موقع، صحیح و سریع در همه زمینه‌ها و از همه مهم‌تر نظارت و برخورد جدی با سودجویان و سوء استفاده کنندگان از این شرایط در کنار مردم عزیز قرار دارند.

این روزها وضعیت درآمدی بسیاری از مشاغل و مراکز اقتصادی تحت تأثیر اوضاع کرونایی قرار گرفته است؛ رستوران‌ها، هتل‌ها، مراکز اقامتی و خدمات گردشگری، اغذیه فروشی‌ها، کافی شاپ‌ها، مراکز خدماتی و تفریحی، رانندگان تاکسی، نیروهای خدماتی منازل، کارگران فصلی و... دچار رکود و کاهش درآمد شده‌اند؛ بنابراین انتظار می‌رود هم دارایی و بیمه شرایط امروز آن‌ها را درک کنند و از فشارهای مالیاتی و بیمه‌ای بر آن‌ها تا عادی شدن شرایط پرهیز کنند، هم مالکان اماکن استیجاری اقتصادی هوای مستأجران خود را داشته باشند و هم نیکوکاران و آحاد جامعه در کنار آسیب دیدگان روزهای سخت باشند.

در این میان اقدام‌های آستان قدس رضوی که با نگرش درست تولیت محترم و توجه به توصیه‌های بهداشتی، سلامت زائران عاشق امام رضا (ع) را مورد توجه قرار داده و تصمیمات وزارت بهداشت را ملاک اقدام‌های آستان قدس دانسته‌اند، شایسته قدردانی است. نگرشی که حفظ قداست حرم مطهر و رعایت اصول بهداشتی و محدودیت‌های پیشگیرانه برای حفظ سلامت زائران را در تضاد با یکدیگر نمی‌داند و بسترهای زیارت عارفانه- که نیاز روزهای نگرانی مردم عزیز است- را همراه با رعایت نکات علمی و بهداشتی، برای عاشقان ولایت فراهم می‌کند.

در روزهایی که می‌توان در چهره‌های همه مردم مهربانی، عشق وعطوفت را شاهد بود، متأسفانه برخی کاربران فضای مجازی با انتشار اطلاعات نادرست و شایعات نگران کننده سعی در بر هم زدن امنیت روانی جامعه دارند و نیز سودجویی و سوء استفاده برخی انسان نماها برای برهم زدن اوضاع اقتصادی و عبور از جان هموطنان به خاطرمطامع دنیوی مایه تأسف است. اخلالگران روانی جامعه و همچنین کسانی که با ایجاد گرانی، کمبود و احتکار به ویژه در زمینه لوازم مورد نیاز بهداشتی و کالاهای اساسی بر نگرانی جامعه می‌افزایند، نباید از چشم دستگاه‌های نظارتی و قضایی دور بمانند و از مجازات در خور بگریزند. افرادی که صلاحیت نام انسان را هم ازدست داده‌اند؛ تو کز محنت دیگران بی‌غمی / نشاید که نامت نهند آدمی.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.