مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی از راه‌اندازی سامانه آموزش مجازی و محتواهای الکترونیکی برای دانش‌آموزان استان در ایام تعطیلی به‌دلیل ویروس کرونا خبر داد.

راه‌اندازی سامانه آموزش مجازی برای دانش‌آموزان خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، قاسمعلی خدابنده در جلسه ویدئو کنفرانس با رؤسای ادارات آموزش و پرورش استان گفت: با توجه به تعطیلی مدارس، برای جبران عقب ماندگی درسی دانش آموزان، سامانه آموزش مجازی و محتواهای الکترونیکی برای دانش آموزان استان راه اندازی و رونمایی شد و محتواهای آموزشی در بستر سامانه الکترونیکی و فضای مجازی بارگذاری شده است.

وی افزود: بحث تهدید ویروس کرونا برای ما تبدیل به فرصت شده تا بتوانیم در قالب این سامانه برخی از دروس را به دانش آموزان ارائه دهیم و می‌تواند جدا از آموزش در این بازه زمانی حساس به نوعی کمبود نیروی انسانی را نیز جبران نماید.

خدابنده تاکید کرد: این استمرار آموزش به صورت مجازی باعث می‌شود وقفه‌ای در مسائل آموزشی و درسی دانش آموزان ایجاد نکند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: به دنبال این نیستیم که معلمان هنگام تعطیلی در مدارس باشند اما خدمت رسانی به مردم از جمله دریافت گواهینامه و یا مدرک تحصیلی نباید مختل شود و مدیران مدارس به گونه‌ای تدبیر کنند که امور مردم به خوبی انجام گیرد.

وی عنوان کرد: در استان خراسان رضوی تقلیل ساعت اداری را نخواهیم داشت اما تعدیل نیروها تا ۵۰ درصد پیش بینی شده و این مرخصی از مرخصی استحقاقی افراد کسر نخواهد شد.

خدابنده خاطرنشان کرد: برنامه ریزی، سازمان دهی و سامان دهی منابع مالی و نیروی انسانی، فرماندهی مجموعه تحت مدیریت، هماهنگی میان اعضا و در نهایت کنترل و نظارت از جمله تکالیف مهم یک مدیر محسوب می‌شود و در این بین انعطاف پذیری و تغییر برنامه ریزی و هدف گذاری با توجه به مقتضیات زمانی و مکانی از خصوصیات مدیران موفق و باتجربه محسوب می‌شود که با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور این انعطاف پذیری در جهت رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده مورد اهتمام است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: در شرایط سخت و بحرانی کنونی همراهی و هماهنگی مجموعه، انسجام و همنوایی، وحدت رویه، تبعیت از تصمیم گیری های ستادی و تقویت روحیه کار گروهی و مشارکتی ضروری و مورد نیاز است.

وی در پایان گفت: اگر قرار است سلامتی جامعه حفظ شود باید به سلامتی تک تک افراد جامعه فکر کنیم و اگر کل جامعه سالم بماند آنگاه در برابر مقابله با ویروس کرونا موفق عمل کرده ایم و با رعایت اصول بهداشتی و همدلی و هم افزایی این موضوع را مدیریت خواهیم کرد.

ایرج سعادتمند، معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: سامانه آموزش مجازی راه اندازی شده دربردارنده سه ظرفیت مهم است و دانش آموزان استان می‌توانند از آن استفاده کنند.

وی افزود: برگزاری کلاس‌های آموزش مجازی به صورت آنلاین، ارائه محتواهای آموزشی، پرورشی و بهداشتی به صورت کلیپ یا متن در سامانه و معرفی آدرس تعدادی از سامانه‌های الکترونیک مجازی مثل شبکه رشد و شبکه آموزش از جمله ظرفیت‌های این سامانه است و دانش آموزان می‌توانند در هنگام تعطیلات از آن استفاده کنند.

سعادتمند تصریح کرد: البته فعلاً استفاده از این ظرفیت محدود است و درصددیم تا با ارتقای سخت افزاری و پهنای باند بیشتر، تعداد دانش آموزانی را که می‌توانند از این سامانه استفاده کنند افزایش دهیم.

همچنین ابوالحسن حقیقی، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در این جلسه گفت: آموزش مجازی توسط همکاران، بارگذاری محتواهای آموزشی در سامانه و چاپ محتواهای آموزشی برای دانش آموزان عشایری از جمله اقداماتی است که جهت دانش آموزان استان پیش بینی شده است.

وی افزود: محتواهای آموزشی برای شش پایه تحصیلی مقطع ابتدایی بارگذاری شده و این محتواها براساس بودجه بندی اسفندماه انجام شده و شامل مرور دروس و تکالیف چند بعدی و تلفیقی می‌شود و مطالب آموزشی به همراه بازی و سرگرمی با هدف جذابیت بیشتر ارائه می‌شود و امکان خودارزیابی نیز وجود دارد.

حقیقی تصریح کرد: در زمینه محتواهای آموزشی دروس پایه را مدنظر قرار داده ایم و اگر تعطیلات ادامه یابد، محتواهای تکمیلی بارگذاری خواهد شد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در پایان گفت: تعداد ۱۰ هزار نسخه محتوای آموزشی را برای دانش آموزان عشایری استان تهیه و چاپ کرده ایم که توسط راهبران آموزشی به طور کاملاً رایگان در بین دانش آموزان عشایر توزیع خواهد شد.

منبع: مهر
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.