پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، فتوای ایشان برای غسل، کفن و نماز میت بر اثر کرونا را منتشر کرد.

 فتوای حضرت آیت الله خامنه‌ای دربارۀ غسل، کفن و نماز میت جان باختگان کرونا

قدس آنلاین: سؤال‌های متعددی برای غسل، کفن و نماز میت بر اثر کرونا مطرح شده بود  که رهبر معظم انقلاب به آن پاسخ دادند.

سؤال: اگر شخصی بر اثر بیماری واگیردار کرونا ویروس که طبق نظر متخصصان، سرایت سریعی دارد، فوت کند در خصوص غسل، کفن و نماز چنین میتی وظیفه چیست؟

جواب: مجرد ابتلای به این بیماری، موجب سقوط احکام واجب مربوط به میت نمی‌شود؛ بنابراین با مراعات کامل نکات بهداشتی و استفاده از تجهیزات ایمنی – هر چند با صرف هزینه – باید حداقل واجب در مورد غسل، حنوط، کفن، نماز میت و دفن انجام گیرد.

در صورت عدم امکان غسل ترتیبی، باید به صورت ارتماسی، غسل داده شود و در صورت عدم امکان غسل، با دست میت، میت را به ترتیب، بدل از غسل با آب و سدر، غسل با آب و کافور و غسل با آب خالص، تیمم داده و حنوط کنند و - هر چند از روی لباس - کفن کرده و دفن نمایند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    0 3
    سلام علیکم بنده از اهالی منطقه قطور روستای مخین از شما حضرت عالی به عنوان یک وظیفه شناس برای ملت این منطق مرزی درخواست کمک میکنیم که منطقه در حال خالی شدن است تا به حال ۷۰۰ خونه به بالا به شهرها در طی یک هفته مهاجرت کرده اند و هنوز این مهاجرت ادامه دارد و روزانه بالای ۱۰ خونه از منطقه خارج میشوند لطفا جانم فدای رهبرم باشه نذارید مرز رازی استان آ غ شهرستان خوی بخش قطور روستای مخین خالی بشود به این ملت زلزله زده کمک کنید تا جان دارم فدای رهبرم حضرت سید علی خامنه ای بشوم
  • ناشناس ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    1 5
    درود بی کران بر رهبر بزرگوار وامیدوارم همیشه در پناه خداوند باشد. ان شاالله .