رییس شبکه دامپزشکی تربت‌حیدریه گفت: با هدف ضدعفونی محیط، دو بازار دام این شهرستان از امروز تا پایان روز جمعه هفته جاری تعطیل است.

بازار دام تربت‌حیدریه سه روز تعطیل شد

به گزارش قدس آنلاین، ابوالحسن سیدین افزود: این اقدام در راستای پیشگیری از ابتلای مراجعان به ویروس کرونا صورت گرفته است.  

وی ادامه داد: از آنجا که بیشتر مراجعان هنوز به همان شیوه‌های سنتی با یکدیگر مواجه می شوند و با یکدیگر دست می‌دهند و روبوسی می‌کنند لذا در کنار ضدعفونی بازار دام، توصیه می شود مردم فاصله یک و نیم متری را نسبت به هم رعایت کنند.

رییس شبکه دامپزشکی تربت‌حیدریه با بیان اینکه یکی از دو بازار دام تربت‌حیدریه به خرید و فروش گوسفند و بز و دیگری به خرید و فروش گاو اختصاص دارد افزود: میزان ورود و خروج دام در این دو بازار به طور میانگین در روز دو هزار راس است.

سیدین گفت: به دلیل مراقبتها و کنترل دستگاه‌های نظارتی، میزان خروج دام از این شهرستان بسیار کاهش یافته که این امر بیانگر کنترل خوب دستگاه قضایی است.

وی با بیان اینکه ظرف روزهای گذشته ۱۰۰ کیلوگرم گوشت یخ زده برزیلی تاریخ مصرف گذشته در تربت‌حیدریه معدوم شد افزود: همچنین در محل قرنطینه ایستگاه پلیس راه کامه یک کامیون که حامل ۴۷۰ کیلوگرم تخم مرغ تاریخ گذشته بود توقیف و با دستور مراجع قضایی محموله آن نیز معدوم شد.

از ۳۰ بهمن ماه گذشته تا ساعت ٩ صبح روز ١٣ اسفند ماه تعداد کل بیماران بستری مبتلا به سندرم حاد تنفسی و مشکوک به کرونا در استان خراسان رضوی ۸۷۲ نفر بوده که ۴۲۳ نفر آنان مربوط به مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بوده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.