نائب رییس کمیسیون بهداشت مجلس، با اشاره به کمبود اقلام بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا از تلاش مجموعه‌های سپاه، ارتش، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و تولیدکنندگان بخش خصوصی برای تامین نیازمندی‌های ضروری حوزه بهداشت خبر داد.

استفاده از ظرفیت همه دستگاه ها برای تولید اقلام بهداشتی پیشگیری از کرونا

قدس آنلاین: نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس ، با اشاره به ساخت کیت‌ تشخیص کرونا توسط سازمان صنایع دفاع وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در کشور، گفت: باور داریم که توانایی تولید کیت‌های تشخیص کرونا را داریم اما این تولیدات هنوز به مرحله صنعتی‌سازی و کاربرد میدانی نرسیده است.

کیت‌های تولید شده توسط صنایع دفاع  به خط تولید انبوه صنعتی نرسیده است

محمد حسین قربانی با بیان اینکه کیت‌های تولید شده توسط نیروهای نیروهای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در کشور به خط تولید انبوه صنعتی نرفته است، اظهار کرد: این که کیت‌های تشخیصی تا چه زمانی به مرحله بهره‌برداری میدانی برسد و رافع کمبودهای موجود شود، منوط به تلاش و کوشش شبانه روزی دانشمندان این حوزه است.

کمبودهای حوزه بهداشتی کاملا محسوس است

وی با اشاره به کمبود برخی اقلام بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا در داروخانه‌ها و سرگردانی مردم برای دستیابی به آنها، تصریح کرد: یکی از چالش‌ها و نگرانی‌های اصلی مردم تامین اقلام ضروری برای پیشگیری از ابتلا به کرونا است، اما متاسفانه در هیچ یک از داروخانه‌های حوزه انتخابیه بنده اقلامی چون دست‌کش، ماسک N95، ماده ضد عفونی کننده وجود ندارد.

تلاش دستگاه‌های نظامی برای تولید اقلام بهداشتی پیشگیری از کرونا 

نائب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه کمبودهای حوزه بهداشتی کاملاً محسوس است، افزود: در حال حاضر مجموعه‌های بسیاری چون سپاه، ارتش، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و تولیدکنندگان بخش خصوصی برای تامین نیازمندی‌های ضروری حوزه بهداشت تلاش می‌کنند. اما اولویت قرارگاه مبارزه با کرونا برای توزیع اقلام بهداشتی ابتدا تامین نیازهای مراکز درمانی دولتی و سپس خصوصی است. امیدوارم با تلاش شبانه‌روزی نیروهای خدمت‌گزار کشور هر چه سریع‌تر شاهد خروج از این بحران باشیم.

پایان پیام/

منبع: خانه ملت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.