مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان خراسان رضوی گفت: پرداخت زکات در این استان از ابتدای امسال تاکنون در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳۵ درصد افزایش دارد.

پرداخت زکات در خراسان رضوی افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، حبیب‌الله آسوده افزود: از ابتدای امسال مودیان نیکوکار این استان بیش از ۳۱۲ میلیارد ریال زکات اموال خود را در بخش های واجب، مستحب و فطریه به کمیته امداد استان پرداخت کرده‌اند.  

وی از هزینه زکات جمع آوری شده با اولویت محرومان خبر داد و اظهار داشت: بیشترین بخش زکات در امور محرومان شامل جهیزیه، کمک به امور درمانی، کمک به تحصیل، کمک به تامین و مرمت مسکن، کمک به تامین معیشت و دیگر خدمات است.
وی گفت: اولویت دوم هزینه زکات در پروژه‌های عمرانی شامل ساخت مساجد، خانه عالم، حوزه‌های علمیه، کتابخانه، غسالخانه و سایر پروژه های دارای منفعت اجتماعی است.
آسوده با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای جذب ۳۵۰ میلیارد ریال زکات بوده است افزود: با جذب بیش از ۳۱۲ میلیارد ریال زکات، ۸۹ درصد از برنامه پیش‌بینی شده محقق شده که امیدواریم تا پایان سال به برنامه اصلی برسیم.
وی ادامه داد: طبق قانون مصوب مجلس شورای اسلامی کمیته امداد مجاز به جمع آوری و هزینه زکات است و خراسان رضوی از زکات ۹ گانه این استان فقط گندم، جو، کشمش و گوسفند را دارد که امید است مودیان زکات با  درنظر گرفتن محرومیت منطقه و محل خود، زکات خویش را به این امر اختصاص داده و کمیته امداد را در این خصوص یاری کنند.

هم اکنون بیش از نیم میلیون نفر در قالب بیش از ۲۲۰ هزار خانوار در استان خراسان رضوی زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.