سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در راستای روزآمدسازی خدمات و تکریم کاربران، نسخه تلفن همراه کتابخانه دیجیتال را بر بستر اندروید راه‌اندازی کرد.

نسخه تلفن همراه کتابخانه دیجیتال در بستر اندروید راه اندازی شد

به گزارش قدس آنلاین، علی ضرابی مدیر فضای مجازی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در خصوص کاربردهای نسخه تلفن همراه کتابخانه دیجیتال این سازمان، گفت: این نرم‌افزار با هدف روزآمدسازی خدمات کتابخانه دیجیتال و تکریم مراجعان، در بستر تلفن همراه طراحی شده و در اختیار مخاطبان کتابخانه دیجیتال قرار گرفته است.
وی نسخه اول این نرم‌افزار را در بستر اندروید قابل نصب و استفاده عنوان کرد و گفت: کاربران با استفاده از این برنامه می‌توانند از خدمات دیجیتالی متعددی همچون جستجوی منابع دیجیتالی شامل انواع نسخ خطی، چاپ سنگی، پایان‌نامه و...، مطالعۀ آنلاین کتب و منابع دیجیتالی، درخواست منبع و استفاده از خدمات تحویل مدرک، خدمات پرسش از کتابدار، کتابخانۀ شخصی و خدماتی از این دست بهره‌مند شوند.
رئیس اداره سازماندهی منابع دیجیتال کتابخانه آستان قدس رضوی پایگاه سه‌شنبه‌های فرهنگی، پایگاه نشریات دیجیتال، پایگاه پوسترها، کتاب‌های چاپی فارسی و عربی با حدود ۵۰ هزار فراداده، پایگاه ادارۀ تولیدات فرهنگی آستان قدس رضوی، انتشارات سازمان، اسناد فارسی با بیش از ۱۱۲ هزار فراداده، پایگاه فیلم‌ها، پایگاه نقشه‌ها، کتاب‌های چاپی لاتین با بیش از ۴۷ هزار فراداده و کتاب‌های قبل از ۱۳۲۰ را از دیگر بخش‌های این برنامه عنوان کرد که در دسترس کاربران آن قرار می گیرد.
ضرابی تصریح کرد: علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت کتابخانه دیجیتال رضوی به آدرس digital.aqr.ir برای بارگیری این نرم‌افزار کاربردی اقدام کرده و یا با مراجعه حضوری به این مرکز واقع در بست شیخ طوسی، آن را دریافت کنند.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.