عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: اولویت کشور از عادی سازی شرایط باید به سمت حفظ سلامتی مردم تغییر پیدا کند و همه تصمیم ها در راستای این موضوع گرفته شود.

حفظ سلامتی مردم مقدم بر عادی سازی شرایط کشور است/ تعطیلی خراسان رضوی از پایتخت لغو شد

رضاشیران خراسانی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: ویروس کرونا به شدت در سطح شهر مشهد  در حال انتشار است .

وی بابیان اینکه در حال حاضر تنها راه حل برای  مقابله با انتشار این ویروس ، مردم و رعایت فرهنگ خانه ماندن است، تصریح کرد: اگرچه بنا به آمار اعلام شده که نسبت به آن انتقاداتی وجود دارد در ۳۰بهمن ماه ۲نفر به خاطر این ویروس در کشور فوت شده اند و طبق آماری که در ۱۸اسفند ماه اعلام شد  تنها در  ۲۴ ساعت گذشته آن ،  ۴۹نفر به خاطر این ویروس در کشور جان خود را از دست می دهند که با در نظرگرفتن شیب مثبت افراد فوت شده و  از طرفی  علی رغم اوج گرفتن شیوع این ویروس نسبت به ۲۰روز قبل و در نظرگرفتن همین آمار ،مشخص نیست  شرایط کشور برای ۲۰روز آینده چگونه خواهد بود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر مردم شرایط لازم برای جلوگیری از شیوع این ویروس که در ابتدای ابتلای فرد پنهان است را رعایت نکنند ، برای ۲۰روز آینده تخت بیمارستانی برای بستری افراد مبتلا به آن در مشهد وجود نخواهد داشت. زیرا در حال حاضر ظرفیت بیمارستان شریعتی  مشهد برای بستری افراد تکمیل شده است و افراد در  بخش نوساز بیمارستان امام رضا(ع)  که بیش از ۶۰۰تخت بیمارستانی دارد بستری می شوند که بنا به آمار ظرفیت  این بیمارستان نیز طی ۲ هفته آینده تکمیل خواهد شد.

شیران خراسانی با بیان اینکه منابع مالی و تجهیزات لازم برای بستری افراد در هتل ها و مراکز اقامتی وجود ندارد ،  ادامه داد: با ادامه روال شیوع این ویروس به ناچار افراد در سوله ها و سالن های بحران بستری خواهند شد اما مشخص نیست در این شرایط پرستار و پرسنل لازم برای این سالن ها و دارو ها و تجهیزات لازم از کجا و چگونه تامین خواهند شد. از این رو اگر مردم شرایط لازم را رعایت نکنند به ناچار ۲۰روز اینده در سالن ها و سوله های بحران که فاقد امکانات لازم هستند بستری خواهند شد.

وی با بیان اینکه باید واقعیت ها را به مردم گفت، افزود: راهکار مبارزه و مقابله با این ویروس در بیمارستان ها نیست بلکه برای مقابله با آن باید تصمیمات لازم برای دستگاه ها و سازمان های اجرایی و کاهش تردد کارکنان و  مردم در بیرون از منازل و خیابان های سطح شهر  گرفته شود. همچنین اولویت کشور از  عادی سازی شرایط و منافع اقتصادی باید به سمت حفظ سلامتی مردم تغییر پیدا کند و همه تصمیم ها در راستای این موضوع گرفته شود زیرا با ادامه این شرایط همه افرادی که در خط مقدم این مسائل تلاش می کنند از شیوه های مختلف به این ویروس مبتلا خواهند شد.

شیران خراسانی تاکید کرد: در تقابل با راهکار کاهش حضور کارمندان در محل کار و تاکید بر دور کاری پرسنل  ، موضوع عادی ساز کشور مطرح شده است که با ادامه شیوع این ویروس و تعداد افراد مبتلا شده ، شرایط کشور برای کمتر از ۲۰ روز اینده غیر عادی خواهد شد که به منظور جلوگیری از این اتفاق تنها مردم باید خودشان شرایط را رعایت و از تردد های غیر ضروری پرهیز کنند و به اقدامات دولت امیدی نداشته باشند زیرا با توجه به شرایط حاد خراسان رضوی و علی رغم  نظر دانشگاه علوم پزشکی مشهد بر اینکه باید برای مدت زمانی انجام کارها از طریق دورکاری و کاهش حضور پرسنل انجام شود و  استاندار نیز تصمیم به تعطیلی استان در روز شنبه گرفت اما این تصمیم وی از پایتخت لغو شد. این در حالی است که کارمندان نیز با ادامه این شرایط بین حفظ سلامتی خود و خانواده و اخراج و بیکاری یکی را انتخاب خواهند کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به طور یقین توان کادر پزشکی و پرستاری کشور طی ۱۵روز آینده کاهش پیدا خواهد کرد، ادامه داد: در جلسه استانداری خراسان رضوی درخواست کردیم که پرستاران بازنشسته ، نیروهای آموزش دیده هلال احمر ، دانشجویان پرستاری و سایر افراد مرتبط با حوزه درمانی فراخون زده شوند و ساختار و تشکیلات لازم برای آنها تدوین و طراحی شود.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه مینی بوس های شهرک صنعتی همچنان به روال قبلی در حال سرویس دهی به کارگران هستند ، افزود: انتظار ما از رسانه ها که همیشه مدافع حقوق مردم بوده اند این است که حقایق و واقعیت ها را به مردم بگویند و آنها را از عواقب تردد های غیر ضروری و عدم رعایت شرایط مناسب آگاه کنند  زیرا در شرایط فعلی تنها این مردم هستند که می توانند ازسیل افراد مبتلا شده و  رخ دادن اتفاقات تلخ برای خانواده خود و کشور در چند روز اینده و همزمان با آغاز سال جدید جلوگیری کنند.      

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
    0 0
    سلام علیکم:خسته نباشیدچقدرخوب است که مسولین ترازاول کشورهم مثل این نماینده محترم وجانبازجناب دکتررضا شیران بامردم مردانه صحبت وتصمیماتشان قاطعانه باشدنه تعارف وتعارف بازی همان گونه که خداوندمتعال درقرآنش قاطع بابندگانش حرف می زند می گوید اگرگوش نکردید وخطاکردید آتش وووو. ..اگرهم درست بودید وایمان داشتید بهشت ورفاه خوب است که حکومت ما ادعای اسلامی دارد پس چرامثل اسلام عمل نمی کند فقط درهمه امورباتعارف وتعارف بازی عمل می کند