خراسان شمالی- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی با تأکید بر اینکه تمام مهمانسراهای دولتی، مهمان‌پذیرها و مراکز اقامتی و بوم‌گردی تعطیل است و فقط در هر شهرستان یک واحد اقامتی، تحت نظارت و تمهیدات ویژه‌ای اقدام به پذیرش مسافر می‌کند، گفت: در این واحدها نیز پذیرش مسافر از مبدأ استان‌های با شیوع بالای ویروس کرونا ممنوع اعلام شده است.

پذیرش مسافر از مبدأ استان‌های با شیوع بالای ویروس کرونا ممنوع است

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، حبیب یزدان‌پناه اظهار داشت: در حال حاضر مراکز اقامتی فعال استان شامل هتل داریوش بجنورد، مهمان‌پذیر لاله در مانه و سملقان، هتل جهانگرد شیروان، مهمان‌پذیر مدائن در فاروج و مهمان‌پذیر نارین در شهرستان جاجرم است که در مواقع اضطرار و تحت تمهیدات ویژه‌ای اقدام به پذیرش مسافر می‌کنند.

وی عنوان کرد: این مراکز به‌هیچ‌عنوان حق پذیرش مسافر از مبدأ استان‌های با شیوع بالای ویروس کرونا ازجمله استان‌های قم، گیلان و گلستان را ندارند و تاکنون نیز موردی مبنی بر پذیرش این مسافران مشاهده نشده است.

وی با تأکید بر اینکه کمیته گردشگری ذیل ستاد مبارزه با کرونا در خراسان شمالی و در محل اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تشکیل‌شده و به‌دقت موارد رصد و تصمیم‌گیری می‌شود، افزود: به‌صورت روزانه بر روند اجرای دستورالعمل‌های مقابله با کرونا که از سوی مقام عالی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و نیز ستاد استانی ابلاغ‌شده است، نظارت داریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی با اشاره به تشدید نظارت‌ها، تصریح کرد: این نظارت‌ها با تأکید بر رعایت موازین بهداشتی به‌صورت روزانه انجام می‌شود و مدیران واحدهای زیرمجموعه ملزم به اجرای دستورالعمل‌های مربوطه و ضدعفونی مداوم محل فعالیت خود هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.