خراسان شمالی- معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: از ابتدای ممنوعیت توقف ناوگان مسافری در خارج از پایانه های مسافری در استان ۴۰ راننده متخلف در این زمینه شناسایی و با آنان برخورد قانونی شده است.

برخورد با ۴۰ راننده اتوبوس متخلف در خراسان شمالی
به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل راهدای و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی، سعیدسبحانی اظهار کرد: به منظور کنترل کرونا و پیشگیری از ابتلا به آن توقف ناوگان مسافری (اتوبوس و مینی بوس) در خارج از پایانه ها ی مسافربری ممنوع شده است.
وی افزود: توقف ناوگان مسافربری در محدوده شهری به جز پایانه های مسافربری تخلف محسوب می شود و از این رو با حساسیت ویژه با متخلفان در این زمینه برخورد می شود. 
معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی اظهار داشت: سامانه هوشمند سپهتن در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، خدمتی از دولت است  که برای صیانت از سلامت شهروندان به کار گرفته است.
 وی گفت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با شیوع ویروس کروناو با استفاده از سامانه سپهتن    نظارت های خود بر رفتار رانندگان ناوگان حمل ونقل مسافری را تشدید کرده است.
سبحانی افزود: سامانه سپهتن، یا سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان بمنظور نظارت و کنترل بهینه بر  ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای طراحی و ایجاد شده است.
وی اظهار داشت: برای نظارت هوشمند بر تردد ناوگان حمل و نقل جاده ای، دستگاهی درون خودرو(اتوبوسها) نصب شده که  از طریق سیم کارت GFM, GPRS به طور مداوم اطلاعات تعریف شده داخل ماشین را به مراکز پلیس راهور و اداره مدیریت راههای این اداره کل ارسال می کند.
وی با بیان اینکه با سامانه سپهتن، رفتار راننده از لحظه آغاز سفر پایش می شود تصریح کرد: این سیستم قادر است از طریق شبکه ارتباطی DSRC به محض نزدیک شدن اتوبوس های مسافر بری بین شهری به پاسگاه ها نسبت به تخلیه اطلاعات اقدام کرده و عملکرد وسیله نقلیه را مورد بررسی و ارزیابی دقیق قرار دهد.
سبحانی افزود: سپهتن سبب ارتقاء بهره وری حمل و نقل عمومی کشور شده است و ایمنی و ارتقاء سطح کنترل و پایش لحظه ای عملکرد ناوگان از اهداف اصلی استفاده از این طرح است.
معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای خراسان شمالی گفت: اکنون سامانه سپهتن فرصتی شده است تا در بستر امکانات و تجهیزات هوشمند، سلامت شهروندان هم تامین و صیانت شود و اداره مدیریت راههای این اداره کل بصورت شبانه روزی رفتاررانندگان کلیه ناوگان حمل ونقل عمومی را رصد نموده ودرصورت مشاهده تخلف،پیامک برای راننده ارسال ومعرفی به کمیسیون تخلفات می گردد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.