خراسان شمالی- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از افزایش تعداد قربانیان کووید۱۹ به ۲ نفر خبر داد و گفت: دومین بیمار مبتلا به کرونا روز گذشته در بیمارستان جان باخت.

تعداد قربانیان کووید ۱۹ در خراسان شمالی به دو نفر رسید

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، دکتر سید احمد هاشمی با بیان اینکه ۶ روز قبل تعداد مبتلایان یک نفر واکنون این تعداد به ۴۵ نفر رسیده است، اظهار داشت: علیرغم تاکید سیستم های بهداشتی به رعایت مسائل بهداشتی و عدم حضور در مراکز تجمعی، تعداد مبتلایان به بیماری در حال افزایش است و عده ای از هموطنان روزانه فوت می شوند.

وی با بیان اینکه هر روز به مردم توصیه می شود در خانه بمانند اما بسیاری از شهروندان این توصیه ها را جدی نگرفته اند، ادامه داد: اگر جان خود و اطرافیانتان را دوست دارید در منزل بمانید و خریدهای نوروز را به تعویق بیاندازید.

وی تصریح کرد: کووید۱۹ یکدفعه در هر استان اوج گرفته و می تواند بشدت تعداد مبتلایان را افزایش دهد، بنابراین بصورت جدی ممکن است آمار مرگ و میرها را افزایش دهد.

دکتر هاشمی با اشاره به اینکه برخی از مردم با خانواده و فرزندانشان به بازار رفته و خرید می کنند، افزود: با وجود اینکه در تمامی رسانه ها اعلام می شود اما مردم در مراکز تجمعی حضور می یابند، الان فصل مسافرت نیست اما عده ای با تعطیلات مدارس به مسافرت رفته اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.