مدیرعامل شرکت تعاونی دهیاری‌های بخش مرکزی شهرستان مشهد گفت: این شرکت به عنوان معین اقتصادی منطقه سوم خراسان رضوی در چارچوب طرح مثلث توسعه اقتصادی، فرهنگی استان با همکاری اتحادیه بانوان خیاط این شهر روزانه ۵۰ هزار عدد ماسک در کارگاه‌های خود تولید و روانه بازار می‌کند.

معین اقتصادی شهر مشهد روزانه ۵۰ هزار عدد ماسک تولید می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، عباسعلی بادیانی افزود: این شرکت با آغاز شیوع کرونا و کمبود ماسک در استان با همکاری اتحادیه بانوان خیاط مشهد نسبت به اخذ مجوز رسمی از معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای تولید ماسک‌های قابل شست و شو با مصارف عمومی غیربهداشتی اقدام کرد.

وی ادامه داد: این ماسک‌ها توسط بانوان خیاط در ۱۳ مرکز توانمندسازی شغلی بانوان معین اقتصادی منطقه سه مشهد با برخورداری از ۲۰۰ نیروی انسانی تولید می‌شود و قیمت تمام شده آن ۳۱ هزار و ۱۴۰ ریال است.

وی گفت: این ماسک‌ها با قیمت ۳۰ هزار ریال در فروشگاه‌های شهر ما، بازارهای میادین، فروشگاهی در ابتدای خیابان بهار مشهد و همچنین در شهرهای شمالی و جنوبی خراسان رضوی توزیع می‌شود.

بادیانی افزود: معین اقتصادی منطقه سه مشهد تولید ماسک را در راستای عمل به مسوولیت اجتماعی خود و شکستن تابوی احتکار و رسیدن ماسک به دست مصرف کننده انجام داده و هر مرکز توانمندسازی بانوان زیرپوشش این معین برای راه‌اندازی خط تولید ماسک دستکم ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه کرده است.

۱۴۲ معین اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی در اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی شکل گرفت که از این تعداد سه درصد مربوط به بخش موسسات عمومی و غیردولتی، ۹۵ درصد مربوط به بخش خصوصی و ۲ درصد مربوط به بخش دولتی است.

پیش‌بینی اشتغالزایی کسب و کارهای خرد در چارچوب طرح مثلث توسعه اقتصادی، فرهنگی خراسان رضوی ۲ هزار و ۶۰۸ فرصت شغلی است که از این تعداد ۸۲۴ فرصت محقق شده است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.