آمریکا با حملات اخیر خود علیه مواضع نظامی و غیرنظامی مقاومت در عراق و نقض حاکمیت این کشور، آخرین میخ را برتابوت نیروهای خود زد.

میخ آخر برتابوت نیروهای آمریکایی در عراق

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، حمله جنگنده های آمریکایی در بامداد روز شنبه به پایگاه های نظامی و اماکن غیرنظامی در عراق یک بار دیگر خشم دولت و ملت عراق را در قبال این کشور تروریستی که بارها حاکمیت ملی عراق را نقض کرده برانگیخت و ضرورت پایان حضور نیروهای اشغالگر و نقش منفی آنها علیه امنیت این کشور را بیش از پیش تداعی کرد.

پس از کشته شدن سه نفر از عناصر ائتلاف آمریکایی در حملات موشکی روز چهارشنبه گذشته به پایگاه التاجی در شمال بغداد جنگنده های آمریکا مواضع و پایگاه های الحشد الشعبی در مناطق مختلف عراق را بمباران کردند که در پی آن نه فقط تعدادی از رزمندگان مقاومت به شهادت رسیدند بلکه نیروهای ارتش ، پلیس و حتی غیرنظامیان را نیز هدف قرار دادند.

این جنایت وحشیانه آمریکا از طرف مسئولان دولت و پارلمان عراق به شدت محکوم شد و ریاست جمهوری این کشور حملات آمریکا را نقض آشکار حاکمیت عراق عنوان کرد. محمدعلی حکیم وزیرخارجه عراق نیز با برگزاری یک نشست فوق العاده با نمایندگان و مشاوران خود اقدامات لازم در پاسخ به این جنایت را بررسی کرد و سفرای آمریکا و انگلیس را برای ارائه توضیح احضار کرد.

علاوه بر واکنش مقامات بلندپایه عراق به این حمله آمریکا دیگر مسئولان و جریان های سیاسی عراق نیز این جنایت را محکوم و آن را نشان دهنده ماهیت اشغالگری آمریکا دانستند. آنها خواستار اتخاذ اقدامات قاطع و فوری برای اخراج نیروهای نظامی آمریکا از کشور خود شدند.

در این راستا جریان حکمت اسلامی از دولت عراق خواست تا با اتخاذ تصمیم فوری و واقعی مانع از وقوع فاجعه شود. نمایندگان عصائب اهل الحق در پارلمان نیز با تاکید بر ضرورت اخراج فوری نیروهای آمریکایی از عراق تاکید کردند: آمریکا می تواند بی گناهان را بکشد و زیرساخت های عراق را نابود کند، اما نخواهد توانست تا در این سرزمین به مدت طولانی باقی بماند و باخفت و خواری مجبور به ترک عراق خواهد شد.

عدنان الاسدی عضو کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق هم این حملات را محکوم و خواستار اخراج فوری تروریست های آمریکایی از عراق شد. مقتدی صدر نیز از پایان صلح با اشغالگر و ضرورت دور ساختن عراق از تنش ها و درگیری ها سخن گفت و آستان مقدس امام حسین در کربلا حمله آمریکا به فرودگاه این شهر را محکوم کرد و از رسانه های خارجی و داخلی خواست تا این جنایت را برای افکار عمومی تشریح کنند.

اما با وجود موجی از محکومیت ها و در خواست ها برای اخراج نیروهای آمریکایی از عراق از سوی دولت و ملت این کشور، مسئولان آمریکایی درصدد توجیه و بهانه تراشی برای تجاوزات خود و نقض حاکمیت عراق برآمدند و به جای عذر خواهی انگشت اتهام خود را به سمت ایران نشانه رفتند.

آنها مدعی شدند که حمله به پایگاه التاجی توسط گروه های مورد حمایت ایران انجام شده و این حملات متناسب و در پاسخ به تهدیدهای گروه هایی که به نیابت از ایران علیه آمریکا کار می کنند انجام شده است.

اما علی رغم تلاش دولتمردان آمریکایی در این روزها برای فرار از عواقب نقض حاکمیت عراق و کشتار غیرنظامیان، به طور قطع این رفتارهای متوحشانه دونالد ترامپ، به ویژه پس از تجربه های تاسف انگیز ملت عراق در دوهه اشغالگری آمریکایی ها، آخرین میخ برتابوت حضور نظامی آمریکا در این کشور خواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.