۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۸
کد خبر: 697048
مجاهدت تولیت آستان قدس رضوی در ۴ جبهه

همزمان با بهار سال ۱۲۷۱ که وبا در مشهد روزانه ۷۰ تا ۸۰ قربانی می‌گرفت اعتمادالسلطنه قرانتین یا قرنطینه موقت را مطرح می‌کند و پیش از آن نیز امیرکبیر برای مرزهای کشور چنین قاعده‌ای می‌گذارد اما هیچکدامشان کاری به سختی امروز آیت الله مروی نداشتند که سکان‌ آستان قدس رضوی در دورانی به او امانت رسیده که رئیس جمهور روحانی مخالف قرنطینه شهرها و استان‌های کشور (ولو در وضعیت_قرمز) است!

تولیت آستان ‌قدس رضوی امروز در ۴جبهه می‌بایست استوار بایستد که راز شکفتن بغضش در بستن دربهای حرم را می‌توان در این موانع یافت!

اولا در پیشگیری و مقابله با ویروسی منحوس که به شدت سرایت دارد و زائر و مجاور و مُلا و عامی نمی‌شناسد!

دوم اینکه برغم نظر کارشناسان و بسیاری از مسئولان، دولت مخالف قرنطینه خراسان رضوی و مشهد است و توصیه‌ در خانه بمانید مانع سفر نشد!

همچنین در سومین مصاف مرتجعان و متحجران و جاهلان هستند که منکر علل و اسباب طبیعی عالم و علم و اقتضائات روز جامعه هستند و با خشک و مقدس‌مآبی خوارج‌گونه با طراوت سنت و سیره اهل بیت(علیهم السلام) بیگانه‌اند و البته گروه چهارم همانا بیگانگان وشبکه‌های مرتبط با معاندان هستند که در وهن مذهب و در منظر دوربین‌های جهانی، یا زبان به لیسیدن ظاهری ضریح می‌زنند یا لسانشان منبع بیان مغرضانه دشمن است و فی قلوبهم مرض!

افرادی که در جایگاه رهبری مجموعه‌ای قرار می‌گیرند گاهی لازم است تا مدلی از شجاعت را نمایش دهند که هنگام ورود به موقعیت‌های ناشناخته بتوانند موفق شوند.

در این شرایط اغلب مدیران موفق، تدابیر گسترده‌ای را برای تصمیمات مهم و استراتژیک به‌کار می‌گیرند.

دراین راستا آستان قدس رضوی می‌بایست با آگاهی‌بخشی به‌هنگام از وضعیت وخیم فعلی و تاکید بر اولویت‌ها، افکار عمومی را برای پذیرش شرایط آماده می‌نمود که اعلام چندباره خبر ضرورت مسدودسازی موقت فضای پیرامون ضریح مضجع و روضه منوره به تنهایی برای ایجاد آمادگی عمومی کافی نبود و نیاز به انجام فعالیت‌های اقناعی بیشتر پیش از بستن درب‌های ورودی حرم مطهر رضوی محسوس بود و هست که به یقین قرب و نزدیکی معنوی به امام حیّ و ناظر بسی بالاتر و ارزشمندتر از لمس فیزیکی لباس و سر و دست و بستن پارچه به پنجره فولاد است و البته که چه سخت است این آزمون این روزهای دلدادگان ولایت که دلخوش به شفا و شفاعت و رضای حضرت_رضا (ع) داشته و دارند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.