مدیرکل تعاونی روستایی خراسان رضوی با اشاره به خرید ۶۸ تن و ۸۲۳ کیلوگرم زعفران از ۹ هزار و ۵۰۴ زعفران‌کار در این استان، گفت: ۴۳ درصد از مطالبات این کشاورزان برای خرید ضمانتی زعفران پرداخت شده است.

خرید ضمانتی ۶۸ تن و ۸۲۳ کیلوگرم زعفران از کشاورزان خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، ایرج ناصری مقدم  اظهار کرد: در طرح خرید حمایتی زعفران که آبان ماه سال گذشته اجرا شد، ۶۸ تن و ۸۲۳ کیلوگرم زعفران از ۹ هزار و ۵۰۴ زعفران‌کار در خراسان رضوی خریداری شد که به‌طور متوسط ۴۳ درصد از مطالبات آن‌ها به مبلغ ۲۷۶ میلیارد تومان تاکنون به حساب کشاورزان واریز شده است.

مدیرکل تعاونی روستایی خراسان رضوی بیان کرد: باید سازمان مدیریت کشور تأمین اعتبار کرده، تا زمانی که اعتباری به دست ما نرسد ما پرداختی به کشاورزان نداریم، ولی البته طی این هفته ۲۰ میلیارد تومان وارد این استان می‌شود که بلافاصله بخشی از مطالبات پرداخت می‌شود.

وی تاکید کرد: تاکنون ۴۳ درصد از مطالبات از طریق سازمان مدیریت تأمین اعتبار شده، سازمان تعاونی روستایی آن را پرداخت کرده، ما وظیفه داشتیم که خرید را انجام دهیم و برای پرداخت مطالبات در حال پیگیری هستیم، به محض رسیدن بودجه و اعتبار در خدمت کشاورزان هستیم.

ناصری مقدم هدف خرید حمایتی زعفران را اجرای طرح دولت توسط سازمان تعاون روستایی برای متعادل کردن بازار و افزایش سود کشاورزان از محصول نهایی دانست و ادامه داد: از امروز مطالبات زعفران‌کارانی که زیر ۲ کیلو زعفران داشته‌اند، پرداخت می‌شود.

منبع:فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.