رئیس قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اینکه در آینده چه اتفاقی در زمینه چرخه کرونا خواهد افتاد به رفتار امروز مردم بستگی دارد.

آینده کرونا به رفتار امروز مردم بستگی دارد

به گزارش قدس آنلاین، محمد حسین بحرینی رئیس قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اینکه در آینده چه اتفاقی در زمینه چرخه کرونا خواهد افتاد به رفتار امروز مردم بستگی دارد، از مردم می خواهم برای شکست چرخه ویروس کرونا همچنان توصیه‌های بهداشتی را رعایت و از ترددهای غیر ضروری در خارج از منزل خودداری کنند.

او  با بیان اینکه در روزهای اخیر برنامه فاصله گذاری اجتماعی از سوی برخی از شهروندان نادیده گرفته شده و ترددهای غیر ضروری افزایش چشمگیری یافته است، تصریح کرد: در صورت ادامه روند بی توجهی به این طرح و رعایت نشدن فاصله گذاری اجتماعی، به طور حتم در آینده نزدیک با افزایش تعداد بیماران مبتلا مواجه خواهیم شد و نتیجه تمام تلاش‌های انجام شده این مدت برای کنترل چرخه انتقال ویروس کرونا نیز به هدر خواهد رفت.

رئیس قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با همکاری و هماهنگی بسیار خوب میان مسئولان در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و همراهی بسیار مناسب مردم در ایام نوروز، تعداد بستری‌های جدید طی روزهای قبل تا حدودی ثابت شده است.
بحرینی افزود: این در حالی است که تعداد افراد فوت شده به دلیل بیماری کرونا متغیر بوده و متاسفانه تعداد بیماران بد حال که نیاز به بستری شدن در بخش‌های مراقبت ویژه دارند، در حال افزایش است.

او با بیان اینکه فاصله گذاری هوشمند با فاصله گذاری اجتماعی تفاوت چندانی ندارد، تصریح کرد: در این طرح باید در ابتدا مشاغلی که امکان انتقال ویروس کرونا را ندارند فعال شوند و مشاغلی که موجب تردد و ازدحام می‌شود همچنان غیر فعال بماند.
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.