رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه از افتتاح آزمایشگاه تشخیصی پژوهشی کووید-۱۹ در این شهرستان با هزینه‌ای بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال خبر داد.

افتتاح آزمایشگاه تشخیصی پژوهشی کووید- ۱۹ در تربت حیدریه

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه، سعید رضا قنبری‌زاده از افتتاح آزمایشگاه تشخیصی پژوهشی کووید-۱۹ در این شهرستان با هزینه‌ای بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال خبر داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه بیان کرد: در راستای مقابله با کرونا در گام نخست موضوع فاصله‌گذاری اجتماعی مطرح شد تا بتوانیم بیماری کرونا را کنترل کنیم و قدم بعدی نیز  بیمار یابی فعال است تا بتوانیم افرادی که در جامعه با علایم مختصر در حال تردد هستند را شناسایی کنیم.

وی ادامه داد: با افتتاح این آزمایشگاه امکان تشخیص سریع مبتلایان قطعی کرونا در زمان کمتر از ۲۴ ساعت فراهم می‌شود که کمک شایانی به بحث بیماریابی فعال دارد.

قنبری‌زاده تصریح کرد: این آزمایشگاه علاوه بر حوزه زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه به شهرستان‌های اطراف نیز خدمات ارائه می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گستره خدمات این آزمایشگاه را شامل شهرستان‌های تربت حیدریه، زاوه، مه ولات، جنوب خراسان رضوی و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی تربت جام عنوان کرد.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.