رئیس اتحادیه موبایل مشهد گفت: در زمان تعطیلی بازار، فروش به صفر رسیده بود، اما در حال حاضر مراجعات نسبت به شرایط معمول، ۱.۵ برابر شده، زیرا ۴۰ درصد مغازه‌ها تعطیل هستند.

مراجعات به موبایل‌فروشی‌ها ۱.۵ برابر شده است

به گزارش قدس آنلاین، افشین اکبری حداد در خصوص وضعیت بازار موبایل پس از بازگشایی اصناف از ۲۳ فروردین، اظهار کرد: از ۲۳ فروردین بازار موبایل رونق پیدا کرده، زیرا موبایل یک وسیله بسیار ضروری است و مردم مخصوصا در ایام قرنطینه درگیر آن هستند.

وی افزود: واحدهای صنفی ما از یکم تا بیست و سوم تعطیل بودند، بنابراین اکنون همه مخصوصا برای خدمات و تعمیرات مراجعه می‌کنند. تا ۲۳ فروردین مردم نیاز داشتند اما به بازار دسترسی نداشتند، از طرف دیگر تقریبا ۴۰ دصد از واحدهای صنفی ما در پاساژها قرار دارند که هنوز حق بازگشایی ندارند و مردم به ۶۰ درصدی از واحدهای صنفی که باز هستند مراجعه می‌کنند، بنابراین در حال حاضر بازارهای موبایل شلوغ است.

اکبری حداد بیان کرد: در زمان تعطیلی بازار، فروش به صفر رسیده بود، اما در حال حاضر مراجعات نسبت به شرایط معمول، ۱.۵ برابر شده، زیرا ۴۰ درصد مغازه‌ها تعطیل هستند.

رئیس اتحادیه موبایل مشهد با بیان اینکه از زمان بازگشایی فروشگاه‌ها، حدود ۳۰ درصد کارمندان به دلیل کرونا مراجعه نمی‌کنند، عنوان کرد: این عدم مراجعه واحدهای صنفی را مجبور کرده تا با حداقل نیرو کار کنند یا کارمندان جدید استخدام کنند، بنابراین لطمه ۳۰ درصدی به کسبه بابت تامین نیرو وارد شده، ۴ تا ۵ درصد نیز به دلیل تعطیلی‌های مکرر، تاب‌آوری نداشتند، گرفتار شدند و شاید مغازه خود را جمع کرده و بیکار شوند.

وی با اشاره به اینکه مردم باید بسیار رعایت کنند، در حال حاضر آنها بدون رعایت نکات بهداشتی به فروشگاه‌های موبایل مراجعه می‌کنند، تصریح کرد: متراژ فروشگاه‌های موبایل به طور میانگین ۱۵ متر است و حداقل سه نفر فروشنده دارد، مردم نیز نیز با تعداد زیاد مراجعه می‌کنند، انگار سلامتی برای آنها اهمیتی ندارد و هیچ اتفاقی نیفتاده، بدون هیچ برنامه‌ریزی و کنترلی وارد فروشگاه‌ها می‌شوند و خود و فروشگاه‌ها را گرفتار می‌کنند.

اکبری حداد ادامه داد: اتاق اصناف اعلام کرده که واحدهای صنفی باید از ۱۰ صبح تا ۶ بعدازظهر فعالیت کنند، اما مردم توجهی ندارند و در زمان‌های مختلف به بازار مراجعه می‌کنند که این باعث می‌شود صنف ما مطالبه کند چرا از ۶ تعطیل هستند. بسیاری از صنف‌های دیگر رعایت نمی‌کنند و کنترلی وجود ندارد، اکثر صنوف از ۶ بعدازظهر به بعد باز هستند و مردم نیز همه چیز را فراموش کردند، اهمیتی به سلامت خود نمی‌دهند، حاضر نیستند در الگوی خرید خود تغییر ایجاد کنند و ۷ یا ۸ شب مراجعه می‌کنند و به اجبار در تماس با کاسب از او می‌خواهند که مغازه خود را باز کرده و سرویس‌دهی کند.

رئیس اتحادیه موبایل مشهد خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی‌ها در صنوف برای مردم مناسب نبوده، اگر قرار است طرحی همگانی در شهر ایجاد شود، باید رسانه‌ها بسیج شوند و اطلاع‌رسانی کنند. فرهنگ‌سازی صورت نگرفته و باعث مشکلات زیادی شده است. بسیاری از افراد بدون ماسک و وسایل بهداشتی به درب مغازه‌ها می‌آیند، انگار که اتفاقی نیفتاده است. باید اطلاع‌رسانی شود که این ساعت کار به چه دلیل بوده و مردم نیز مطلع شوند تا الگوی مصرف خود را تغییر دهند.

وی بیان کرد: اگر تصمیمی گرفته می‌شود که به طور مثال پاساژها تعطیل باشند، این باید در کل شهر اتفاق بیفتد، در حال حاضر صنف بلور، فروشگاه‌های پوشاک بلوار معلم، کفش‌فروشی‌های خیابان احمدآباد و پرده‌فروشی‌های خیابان تعبدی بعضا تا ۱۱ شب باز هستند که این به معنی عدم نظارت بر تصمیم‌گیری‌ها و عدم اطلاع‌رسانی‌های مناسب است که باعث سردرگمی مردم و کسبه شده و عاقبت به یک فاجعه تبدیل می‌شود.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

اکبری حداد گفت: ما از باز شدن اصناف ناراضی نیستیم، زیرا دولت سبد حمایتی ندارد، کاسب زمانی می‌تواند مغازه خود را تعطیل کند که بانک هم تعطیل باشد. اگر کمک مالی به کاسب نمی‌شود که در خانه بماند، حداقل باید بانک‌ها را تعطیل می‌کردند تا چک‌های کاسب‌ها به حساب نرود، بنابراین ما از بازگشایی اصناف استقبال می‌کنیم، فقط این موضوع ناعادلانه و بدون برنامه‌ریزی و نظارت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.