سرپرست اداره بهبود تولیدات دامی شهرستان مشهد از پرورش ۳هزار و ۸۵۶ راس الاغ با تولید روزانه ۲۰۰ لیتر شیر در شهرستان مشهد خبر داد.

پرورش ۳ هزار و ۸۵۶ راس الاغ در مشهد به منظور کارآفرینی

به گزارش قدس آنلاین، حجت ایمانی اظهار کرد: راه اندازی مزارع پرورش الاغ هزینه بسیار کمتری نسبت به گاوداری‌ها دارد چرا که با ۵۰ راس الاغ می‌شود یک مزرعه تولید فرآورده‌های الاغ راه انداخت.

سرپرست اداره بهبود تولیدات دامی شهرستان مشهد ادامه داد: با توجه به اینکه هر الاغ هم نهایت یک میلیون تومان قیمت دارد نمی‌توان مبلغ زیادی به عنوان سرمایه اولیه راه اندازی واحد پرورش الاغ متصور بود.

وی با اشاره به حمایت‌هایی که از این شغل به عنوان کارآفرینی صورت می‌گیرد، یادآور شد: مشکلی که پیش روی این واحدهاست بیشتر در مقوله فروش است چراکه برخی هنوز خاصیت شیر الاغ را قبول ندارند و از نظر بهداشتی معتقدند مصرف آن دردسرساز است. از طرفی مسائل فرهنگی هم مانع از مصرف فرآورده‌های الاغ می‌شود.

ایمانی متذکر شد: آمار پرورش الاغ شهرستان مشهد ۳ هزار و ۸۵۶ راس  است که روزانه دست کم ۲۰۰ لیتر شیر الاغ تولید می‌کند.

سرپرست اداره بهبود تولیدات دامی شهرستان مشهد تصریح کرد : پرورش الاغ شیری از جدید ترین حوزه‌های پرورش است که جهت تولید شیر الاغ و عنبرنسارا کاربرد دارد.

وی با بیان اینکه محصولات حاصل از پرورش الاغ شیری مصرف داخلی و خارجی دارد، گفت: شیر الاغ در درمان بیماری‌های گوارشی و تنفسی بسیار موثر هست همچنین شیر الاغ برای تسکین دندان درد، درمان برخی از انواع اسهال خونی، برای رفع مسمومیت، درمان سوزش چشم بر اثر برق زدگی بسیار مفید است، علاوه بر شیر، فرآوری‌های آن از جمله ژلاتین الاغ، چربی الاغ و پنیر الاغ و لوازم آرایشی کاربرد دارد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.