گیلان- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان گفت: طی پنج سال گذشته ۷۴ و نیم میلیارد تومان از بودجه عمرانی استان برای پرداخت به شاکیان دستگاه های اجرایی اختصاص یافته است.

پرداخت ۷۴ میلیارد تومان بودجه عمرانی گیلان به شاکیان دستگاه ها

به گزارش قدس آنلاین به نقل از استانداری گیلان؛ کیوان محمدی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تصریح کرد: طی پنج سال اخیر از دستگاه های اجرایی استان ۱۰۰ شکایت شده که تاکنون در مجموع ۷۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از بودجه عمرانی استان برای پرداخت بند "ج" ماده ۲۴ قانون جرائم اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه اداره کل راه و شهرسازی گیلان بیشترین موارد جرائم در این بند را دارد، گفت: بیشترین مبلغ در قالب این بند به دو پرونده شهرستان آستارا به میزان ۵۱ میلیارد تومان اختصاص یافته و بیشترین شاکیان نیز مربوط به شهرستان رشت است.

دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه استان گیلان با اشاره به اینکه مبلغ بند ج جرائم در سال( ۹۵) ۱۴۳ میلیون تومان و تعداد کسانی که شکایت کرده بودند ۳ نفر بوده است، تصریح کرد: همچنین در سال ۹۶این مبلغ به ۵۰۲ میلیون تومان با تعداد ۱۷ نفر شاکی افزایش پیدا کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با اعلام رقم پرداختی ۴۸۹ میلیون تومانی برای این بند ماده ۲۴ قانون خدمات کشوری در سال ۹۷ ، تصریح کرد: سال گذشته این میزان به بیش از ۶۴ میلیارد تومان و ۴۵ شاکی رسید که این مبلغ از بودجه عمرانی کسر و در اختیار شاکیان قرار گرفت.

وی عدم مطالعه و برآورد نکردن صحیح پروژه‌ها، عدم اجرای صحیح وتملک به موقع زمین‌ها، ضعف در بخش حقوقی دستگاه‌های اجرایی و عدم حضور نماینده حقوقی دستگاه‌ها برای دفاع، از جمله دلایل تشکیل پرونده‌ها و پرداخت این جرائم عنوان کرد.

وی تصریح کرد : باید در این زمینه مطالعات دقیق وکارشناسی انجام شود و بخش حقوقی دستگاه های اجرایی نیز تقویت گردد تا این مشکلات برای دستگاههای اجرایی ایجاد نشود.

 وی در ادامه با اشاره به موضوع واگذاری پروژه‌ها در قالب تبصره ۱۹،  اظهار کرد: در سال گذشته در قالب این تبصره،  ۲۳ پروژه توسط ۶ دستگاه  اجرایی معرفی و نهایی شد که پیشرفت آنها کمتر از ۵۰ درصد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.