یزد - مدیر کل انتقال خون استان یزد گفت : با مراجعه ۸ نفر از بهبود یافتگان کووید ۱۹ ، پروژه جمع آوری و ذخیره پلاسما آنان به صورت رسمی در انتقال خون یزد آغاز شد.

بهبود یافتگان کووید ۱۹ در انتقال خون یزد پلاسما اهدا کردند

یزد - مدیر کل انتقال خون استان یزد گفت :  با مراجعه ۸ نفر از بهبود یافتگان کووید ۱۹ ، پروژه جمع آوری و ذخیره پلاسما آنان به صورت رسمی در انتقال خون یزد آغاز شد.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  روابط عمومی اداره کل انتقال خون یزد، نقی تقوایی با بیان این خبر اظهارداشت :همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان پروژه جمع آوری و ذخیره پلاسما بهبود یافتگان کووید ۱۹ با هدف تامین نیازهای درمانی پیش بینی شده مراکز درمانی کلید خورد.

وی با اشاره به راه اندازی این پروژه گفت: امیدواریم با خدماتی که سازمان انتقال خون ارائه می دهد و راه اندازی پروژه جمع آوری و ذخیره پلاسمای اهدایی بهبود یافتگان کووید۱۹ بتوان برای درمان بیماران کرونایی گام موثری برداشت.

تقوایی تصریح کرد:  بهبود یافتگان کووید ۱۹ که حداقل یک ماه از بهبودی کامل آنان سپری شده است مخاطبین این پروژه هستند و در صورت داشتن شرایط عمومی اهدای خون می توانند به مرکز جامع اهدای خون واقع در یزد میدان ابوذر مراجعه کنند.

وی خاطر نشان ساخت : با توجه به کاهش اهدای خون به علت شیوع ویروس کرونا و اینکه در ماه مبارک رمضان مردم به علت روزه داری کمتر جهت اهدای خون مراجعه می نمایند و همچنین نظر به نیاز روزانه بیمارستان‌ها به خون و فرآودره های خون، از شهروندان درخواست می شود با مراجعه به مراکز انتقال خون نیاز بیماران در بیمارستان‌ها را تامین کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.