خطاط معروف قرآن کریم از آیاتی سخن گفت که هنگام کتابت آن به خود می‌لرزد و آیات دیگری که دوست نداشته هیچ وقت کتابت آن پایان یابد.

روایت «عثمان طه» از حالات عجیب خود هنگام نوشتن قرآن کریم+فیلم

 قدس آنلاین: «عثمان طه»خطاط معروف قرآن کریم در برنامه تلویزیونی "دیدار" که به زبان عربی از شبکه " mbc" در ایام ماه مبارک رمضان پخش می‌شود، حالاتی را که هنگام کتابت آیات مختلف قرآن کریم به او دست می‌داد، تشریح کرد.

عثمان طه در این برنامه توضیح داد: هنگامی که قرآن می‌نویسم با خود خلوت می‌کنم و نمی‌خواهم که کسی کنارم باشد. در زیبایی خط و معانی آیات محو می‌شوم و در آن لحظه حتی اگر کسی وارد یا خارج شود، حضور او را احساس نمی‌کنم.

این خطاط معروف قرآن کریم ادامه داد: تحصیلات من در حوزه علوم قرآنی مرا در فهم آیات قرآن کریم بسیار و به آسانی کمک کرده است.

عثمان طه می گوید: نگارش قرآن کریم کار دشواری است؛ چراکه وقتی شروع به نوشتن آیات نعیم و بهشت می‌کردم آرزو داشتم که کتابت این آیات پایان نیابد.

وی می افزاید: اما در مورد آیات دیگری که مربوط به جهنم و اشکال مختلف عقاب بود، دستانم شروع به لرزیدن می‌کرد و بسیار نگران بودم که مبادا این لرزش باعث اختلاف در نگارش شود. حتی گاهی عرق از بدنم جاری می شد، زیرا موضوع عذاب جهنم واقعا ترسناک است اما خدای تعالی به دستانم قدرت داد تا نگارش قرآن کریم را به طور تمام و کمال به پایان برسانم.

«طه» در پایان با اشاره به اینکه همیشه هنگام کتابت قرآن کریم با وضو بوده است، گفت: تنها یک بار فراموش کردم و بدون وضو به کتابخانه رفتم اما هر قدر تلاش کردم قلم مخصوصی که با آن کتابت می‌کردم، حتی یک حرف هم ننوشت؛ لحظاتی با خود به فکر فرو رفتم تا اینکه متوجه شدم بدون وضو هستم.

گفتنی است ابو مروان عثمان بن عبده بن حسین بن طه الحلبی خطاط معروف سوری و مقیم در عربستان است. وی به خاطر نگارش قرآن کریم معروف به مصحف مدینه که توسط انتشارات ملک فهد چاپ می‌شود، مشهور شد.

عثمان طه سال ۱۹۳۴ میلادی در شهر حلب سوریه متولد شد و تحصیلات خود را در شهر دمشق به پایان رساند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.