همزمان با گرامیداشت هفته کارگر، باشگاه اجتماعی کارگران خراسان رضوی طی مراسمی با حضور مسوولان تشکل‌های کارگری و شهری در مشهد راه اندازی شد.

راه‌اندازی باشگاه اجتماعی کارگران خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی در این مراسم گفت: این باشگاه با همت حزب اسلامی کار راه‌اندازی شده و شناسایی، نیازسنجی و برنامه ریزی برای رفع و تامین نیازهای کارگران و خانواده آنها را در دستور کار دارد.

محمد سنجری افزود: امیدواریم با برنامه‌ریزی دقیق و استفاده از ظرفیت همه تشکل‌ها و فراهم کردن بستر همفکری و هم اندیشی و ظرفیت سنجی، شاهد شناسایی نیازهای کارگری در بخش‌های مختلف بوده و بتوانیم از ظرفیت‌های مختلفی که در دستگاه‌ها و نهادهای مختلف بویژه شهرداری وجود دارد برای بهبود وضعیت کارگران استفاده کنیم.

 او با اشاره به جمعیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری کارگران در خراسان رضوی، ادامه داد: اگر برای این جمعیت در عرصه‌های مختلف مدیریت و برنامه‌ریزی و از ظرفیت آنها استفاده شود، تحولی در حوزه های مختلف ایجاد می‌کند.

دبیر حزب اسلامی کار شاخه خراسان رضوی هم در این باره گفت: ایجاد بانک اطلاعاتی کارگران به ویژه کارگران ساختمانی، به صورت جامع و هدفمند و ایجاد عرصه‌ای برای فعالان عرصه کارگری و هم اندیشی و مدیریت یکپارچه در حوزه کار از جمله اهداف راه‌اندازی این باشگاه است.

رضا گلستانی افزود: توانمندسازی، ارتقای کارآفرینی و امنیت شغلی، تسهیلات رفاهی، حمایت از کارگران محروم و آسیب پذیر، هم افزایی و ایجاد پل ارتباطی بین مسوولان و قشر کارگر از دیگر اهداف باشگاه اجتماعی کارگران است.

وی ادامه داد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، مرکز آموزش علمی کاربردی خانه کارگر، کانون هماهنگی شورای اسلامی کار و انجمن های صنفی کارگران خراسان رضوی و حزب اسلامی کار از جمله دستگاه‌ها و تشکل‌هایی هستند که در راه‌اندازی این باشگاه اجتماعی مشارکت کردند.

منبع: صداوسیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.