۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۲
کد خبر: 703263

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: براساس آخرین آمار، این استان بعد از استانهای فارس و سمنان در شاخص فلاکت جزء سه استان کشور است که به نسبت وضعیت مناسبی دارد.

وضعیت مناسب خراسان رضوی در شاخص فلاکت

به گزارش قدس آنلاین، علی رسولیان اظهار کرد: نرخ شاخص فلاکت خراسان رضوی براساس آمار اعلام شده در سال جاری ۳۹.۱ درصد است که بعد از استانهای فارس با نرخ ۳۶.۲ درصد و سمنان با ۳۸.۸ درصد جایگاه سوم را به دست آورده است.

وی اضافه کرد: نرخ فلاکت مزبور با توجه به نرخ بیکاری و تورم محاسبه می‌شود و براساس آمار مزبور استان لرستان با ۵۳.۸ درصد بدترین جایگاه را در نرخ فلاکت کشور برخوردار است.

شاخص فلاکت یک نشانگر اقتصادی است که وضعیت اقتصادی و اجتماعی یک جامعه را نشان می‌دهد و به طور معمول برای به دست آوردن شاخص فلاکت، نرخ بیکاری و نرخ تورم را با هم جمع می‌زنند.

نرخ تورم فروردین ماه در خراسان رضوی در کل خانوارهای استان ۳.۶ درصد است که نسبت به اسفندماه سال گذشته ۹ دهم درصد افزایش یافته که این شاخص برای خانوارهای شهری استان ۳.۵ درصد و برای خانوارهای روستایی استان ۴.۲ درصد است و به ترتیب نسبت به اسفندماه سال گذشته ۱.۱ درصد و ۲ دهم درصد افزایش یافته است.

نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به فروردین ماه امسال در کل خانوارهای خراسان رضوی ۳۰.۲ درصد است که نسبت به ماه قبل ۲.۸ درصد کاهش یافته، این شاخص برای خانوارهای شهری استان ۲۹.۱ و برای خانوارهای روستایی استان ۳۴.۹ درصد است که به ترتیب ۲.۶ و۳.۲ درصد کاهش یافته است.

میزان تورم ۱۲ ماهه منتهی به اسفند ماه ۱۳۹۸ در این استان برابر با ۳۳ درصد، میزان مشارکت اقتصادی آن در فصل زمستان پارسال نیز ۴۳.۹ درصد و میزان بیکاری فصل زمستان سال ۱۳۹۸ در استان ۸.۹ درصد بود.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.