یک رسانه چینی با انتقاد ازسخنان مقام‌های آمریکا علیه پکن و اعمال تحریم‌ها علیه ایران و برخی دیگر نوشت، این اقدامات ایالات متحده با هدف پوشاندن قصور خود درعدم مهار بیماری کووید-19 در آمریکاست.

روزنامه چینی؛ دولتمردان مغرض آمریکا بهتر است به فکر مردم خود باشند

به گزارش قدس آنلاین، یک رسانه دولتی چین در مطلبی که روز دوشنبه منتشر شد از سیاستمداران ایالات متحده به دلیل اتهام زنیهای بی اساس علیه چین در زمینه بیماری «کووید-۱۹» و استفاده ابزاری از حقوق بشر تحمیل تحریم‌ها علیه برخی کشورها از جمله ایران انتقاد کرد.

روزنامه «مردم» دراین مطلب نوشت، این اقدامات ایالات متحده با هدف پوشاندن قصور خود در عدم مهار بیماری همه گیر کووید-۱۹ در آمریکاست.

به نوشته این نشریه، در حالی هفت سناتور آمریکایی به تازگی  نامه‌ای را به «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل ارسال و چین را متهم به مخفی کاری درباره این بیماری کردند که این ادعاهای بی اساس مورد توجه دیگران قرارنگرفت به طوریکه «جان راس» مدیر پیشین موسسه «سیاست اقتصادی و تجارت» واقع در لندن در این باره معتقد است چین درک واقعی از حقوق بشر دارد.

در بخش دیگر این مقاله آمده است، سوءاستفاده از حقوق بشر توسط برخی سیاستمداران مغرض ایالات متحده بی حرمتی به تلاشهای مردم چین برای مقابله با این بیماری است.

این روزنامه با اشاره به اینکه دولت چین جان و سلامتی مردم را به عنوان اولویت اصلی قرار داده، به توضیحاتی در مورد چگونگی اقدامات این کشور برای مقابله با بیماری کووید-۱۹ و کمک به سایر کشورها پرداخت.

نشریه یاد شده در بخش دیگری نوشت، تعجبی ندارد که رسانه های آمریکایی واکنش دولت آمریکا به این بیماری را فاجعه بار خواندند. در حقیقت آمریکای مدافع  جهانی حقوق بشر خود از بدنامها در این زمینه است.

روزنامه مردم با اشاره به تهدید «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا مبنی بر قطع بودجه سالیانه سازمان جهانی بهداشت و نقلی از ژورنال پزشکی «لنست» که این اقدام را جنایتی علیه بشریت خطاب کرد و ذکر تحریمهای ایالات متحده علیه ایران، کوبا و ونزوئلا که به شدت مانع تلاشها برای کنترل این بیماری در این کشورها شده اند با طرح سئوالی پرسید، این چه نوع حقوق بشری است؟

در انتهای این مقاله با توصیه به دولتمردان امریکایی برای دست برداشتن از شعارهای بی پایه و اساس و پرداختن به جان و امنیت شهروندان خود آمده است، بدون زندگی و سلامتی، حقوق بشر وجود نخواهد داشت.

روز یکشنبه وزیر خارجه آمریکا بار دیگر مدعی شد که دلایل متعددی وجود دارد که منشأ ویروس کرونا در آزمایشگاهی در ووهان چین بوده است.

«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا روز یکشنبه بار دیگر مدعی شد که دلایل متعددی وجود دارد که نشان می‌دهد منشأ ویروس کرونا، آزمایشگاهی در ووهان چین بوده است. وی در ادامه ادعاهایش گفت که چین اجازه ورود کارشناسان سازمان بهداشت جهانی به آزمایشگاه ووهان را نداده است.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا نیز بامداد جمعه باز هم در نظری مخالف با جامعه اطلاعاتی آمریکا مدعی شده ویروس کرونا در آزمایشگاه «ووهان» ساخته شده است. ترامپ در یک نشست خبری گفت نمی‌تواند دلیل اطمینان خودش مبنی بر اینکه فکر می‌کند کرونا در آزمایشگاهی در ووهان ساخته شده را بیان کند. (جزئیات بیشتر)

این در حالی است که در بیانیه جامعه اطلاعاتی آمریکا درباره منشأ کووید-۱۹ آمده است،جامعه اطلاعاتی همچنین با جامعه علمی از این لحاظ که ویروس کووید-۱۹ ساخته دست بشر نیست یا در آن تغییر ژنتیکی صورت نگرفته هم‌نظر است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.