محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید محلول ضد عفونی کننده دوستدار محیط زیست شدند که شیمیایی نبوده و آسیبی به افراد وارد نمی‌کند.

پژوهشگران ایرانی یک محلول ضدعفونی تولید کردند که به پوست آسیب نمی‌زند

قدس آنلاین: به گزارش ایسنا، دکتر تقی عبادی عضو هیات علمی دانشکده مهندسی عمران دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در خصوص محصولات تولید شده گفت: در این شرکت محلول مولتی اکسیدانت سوروکت برای شست و شو و گندزدایی دست و سطوح به تولید می رسد.

وی ادامه داد: این محصول بر پایه فرایندهای الکترولیز-یونیزاسیون و بر اساس جداسازی انتخابی یون ها توسط دیافراگم لایزر تولید شده است. در این فناوری، با عبور جریان مستقیم الکتریکی از محلول اب و نمک، یک محلول اسیدی و یک محلول قلیایی تولید می‌شود.

عبادی خاطر نشان کرد: سلول یا هسته اصلی دستگاه از کاتد و اند با خواص خاصی تشکیل می‌شود؛ فرایند موجود در فناوری انحصاری این شرکت است که نیاز به افزودن مواد شیمیایی ندارد و آسیبی به محیط زیست وارد نمی کند. همچنین این محلول در راستای ضد عفونی و گندزدایی خطری برای افراد به وجود نمی‌آورد.

وی افزود: سوروکت یک محلول قلیایی بوده که غیر قابل اشتعال است که در صورت استفاده آسیبی به پوست انسان وارد نمی‌کند. سوروکت محلول بسیار مناسبی برای شستشو و گندزدایی سطوح است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.