معاون فرماندار گفت: دهیاران هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز را به سرعت به دبیرخانه کمیسیون ماده ۹۹اطلاع دهند تا مورد بررسی قرار گیرند.

بررسی فوری پرونده های ساخت و سازهای غیر مجازمشهد در کمیسیون ماده۹۹/ صف انتظار در کمیسیون ماده ۹۹از بین رفته است

احمد ریواده در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: بخش عمده ای از ساخت و سازهای غیر مجازشهرستان مشهد  در حاشیه شهر و روستاهای اطراف آن  رخ می دهد.

وی تصریح کرد: این موضوع در قالب کمیته نارضایتی های اجتماعی فرمانداری نیز مورد بررسی قرار می گیرد و به منظور جلوگیری از رشد افزایشی آن از ابزارهای قانونی استفاده خواهیم کرد.

معاون فرماندار مشهد تصریح کرد: در قانون شوراها و دهیاری ها ماده ۹۹در این راستا وجود دارد که از سال گذشته کمیسیون آن به دستور فرماندار شهرستان مشهد با جدیت در حال فعالیت می باشد.

ریواده افزود: آخرین گزارشی که در شورای معاونین شهرستان ارائه شد پرونده معطلی برای رسیدگی به جرائم ساخت و سازهای غیر مجاز  در این کمیسیون وجود ندارد.

معاون سیاسی، اجتماعی فرمانداری مشهد گفت: به میزانی که سازوکارهای اداری بویژه با اجرای طرح هایی نظیر کاداک، نقشه برداری از اراضی و  صدور سند مالکیت تسهیل پیدا کنند به مراتب از ساخت و سازهای غیر مجاز جلوگیری بیشتری خواهد شد.

وی ادامه داد:  از طرفی موضوع ساخت و سازهای غیر مجاز در شهری مثل مشهد که یک شهر مهاجر پذیر است تک عاملی نمی توان تحلیل و مورد بررسی قرار داد و نیاز است سازمان هایی نظیر بنیاد مسکن که متولی تامین مسکن برای اقشار مختلف بویژه جوانان است، نیز پاسخگو باشند.  

ریواده اظهار کرد: تقاضای ما از دهیاران  این است که  هرگونه ساخت و سازهای غیر مجاز را به سرعت به دبیرخانه کمیسیون ماده ۹۹ شهرستان اطلاع دهند تا مورد بررسی قرار بگیرند زیرا  بررسی پرونده ها در این کمیسیون که در سال های گذشته در صف انتظار طولانی مدت و معطل بودند در شرایط فعلی به روز شده اند و به منظور جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در کمترین زمان ممکن مورد بررسی و تعیین تکلیف خواهند شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.