رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان با تاکید بر ضرورت رعایت دستورالعمل در فروش‌های خودرو، گفت: ​بنا بر هر علتی، ​هر یک از شروط نام‌نویسی در هر مرحله نقض شود، خرید منتفی و نام‌نویسی منقضی می‌شود.

خودروسازان موظفند ۴۸ ساعت بعد از پایان ثبت نام، برندگان قرعه کشی را اعلام کنند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از صدا و سیما، عباس تابش با اشاره به آغاز پیش‌ثبت نام خرید خودرو گفت: الگوهای مختلف فروش خودرو برنامه‌ریزی شده و در مرحله نخست، فروش فوق‌العاده در دستور کار است که ثبت نام اولیه آن به مدت ۱۰ روز انجام می‌شود.

وی با اشاره به نظارت سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در حوزه تولید گفت: از میزان تعهد تولیدی که دو خودروساز دارند، ۶۰ به ۴۰ می‌توانند نسبت به ایفای تعهدات قبلی و فروش اقدام کنند و از این ۴۰ درصد سهم فروش نیز، ۶۰ به ۴۰ برای فروش فوق‌العاده و الگوهای دیگر فروش اقدام خواهد شد.

تابش افزود: نظارت بر چرخه این تخصیص‌ها و انجام به موقع تعهدات معوق و تعهدات جاری و سررسید نشده، از جمله نظارت‌هایی است که وزارت صنعت، معدن و تجارت بر خودروسازان صورت خواهد داد.

معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: در مدت ۱۰ روز مهلت نام نویسی در حوزه فروش فوق‌العاده خودرو برای تامین نیاز روز کشور، نظارت می‌کنیم تا ثبت نام‌هابه درستی انجام شود.

تابش گفت: ۵۰ درصد مبلغ خودرو به عنوان پیش پرداخت، پرداخت می‌شود.

وی افزود: بنا بر هر علتی، هر یک از شروط نام نویسی در هر مرحله، نقض شود، نام نویسی منقضی می‌شود و پول کسی که این شرایط را رعایت نکرده است عودت داده می‌شود و خودرو به او تعلق نمی‌گیرد حتی اگر نام او از قرعه کشی بیرون آمده باشد.

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اضافه کرد: پس از مهلت ۱۰ روزه ثبت نام اولیه، در ۴۸ ساعت باید اطلاعات ثبت نام کنندگان بررسی و قرعه کشی انجام شود و خودروساز مکلف است در مدت ۴۸ ساعت برنده‌ها را اعلام کند و در مدت یک هفته، پول برنده نشده‌ها را به حساب آن‌ها برگرداند.

تابش گفت: مردم می‌توانند موارد تخلف را از طریق سامانه ۱۲۴ اطلاع دهند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس ۰۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
    3 0
    کجا دنیا اینطوریه اخه ی جوون ایرانی خوابیده روی ثروت ارزوی داشتن ی ماشین
  • نوید ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
    0 0
    فقط تو ایرانه که خودرو و دیگر کالاها رو به قیمت چند برابری با هزار منت به مردم میندازند و جوابگوی ضمانت و کیفیت هم نیستند! تقصیر مردمه که هر جنسی رو میخرند.