یک تیم پزشکی در ژاپن اعلام کرد: استفاده از ماسک برای کودکانِ زیر دو سال بسیار خطرناک است.

یک تیم پزشکی: استفاده از ماسک برای کودکانِ زیر دو سال بسیار خطرناک است

به گزارش قدس آنلاین، این تیم پزشکی از والدین درخواست کردند همزمان با حذف تدریجی محدودیت‌ها و عادی شدن روال زندگی در ژاپن از استفاده از ماسک برای کودکان زیر دو سال خودداری کنند چرا که تنفس را سخت کرده و احتمال خفگی را افزایش می‌دهد.

شینزو آبه نخست وزیر ژاپن همزمان با کاهش موارد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در سراسر این کشور اعلام وضعیت هشدار برای توکیو و چهار منطقه دیگر را از روز دوشنبه لغو کرد اما هشدار داد در صورت شیوع مجدد این بیماری محدودیت‌ها به حالت اول خود بازخواهد گشت.

کارشناسان بهداشت و درمان در سراسر جهان به منظور پیشگیری از شیوع کروناویروس از افراد درخواست کرده‌اند در مواقعی که امکان رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی وجود ندارد از ماسک استفاده کنند. اما انجمن متخصصان نوزادان در ژاپن به والدین هشدار دادند که استفاده از ماسک برای کودکان کمتر از دو سال خطرناک است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، به گفته کارشناسان از آنجاییکه مجرای تنفسی نوزادان و کودکان خردسال باریک است استفاده از ماسک، تنفس را برای آنها سخت می‌کند و موجب وارد شدن فشار مضاعف بر قلب می‌شود. همچنین استفاده از ماسک برای نوزادان می‌تواند با خطر گرمازدگی همراه باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.