۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱
کد خبر: 708024

همزمان با روز جهانی اهدای خون امروز (یکشنبه) از اهدا کنندگان خون در مشهد با هدیه گل قدردانی می‌شود.

اهدای گل به اهداکنندگان خون در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی گفت: این اقدام با همکاری اتحادیه گل و گیاه مشهد انجام می‌شود و اهداکنندگان خون می‌توانند با مراجعه به فروشندگان منتخب گل و گیاه در این شهر از تخفیف ویژه به مدت یک هفته برخوردار شوند.
دکتر مجید عبدالهی افزود: خراسان رضوی سومین تولید کننده خون در کشور بعد از استان‌های تهران و فارس به شمار می‌رود.  
وی ادامه داد: با شیوع کرونا و گرمای هوا ذخایر خونی در این استان رو به کاهش است و شهروندان نباید هیچ نگرانی از بابت ابتلا به کرونا از طریق اهدای خون داشته باشند.

مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی گفت: تمهیدات بهداشتی مانند ماسک و دستکش برای داوطلبان اهدای خون در نظر گرفته شده و بهداشت فردی از سوی کارکنان رعایت می‌شود و با تدابیر اتخاذ شده از تجمع در پایگاه‌های اهدای خون نیز جلوگیری می‌گردد.
وی با بیان اینکه نیاز به خون همیشگی است و یکبار اهدای خون کافی نیست افزود: برای تامین سلامت داوطلبان اهدای خون برنامه‌ها و مراحل مختلف در پایگاه‌های انتقال خون طراحی و در حال اجراست.
روزانه به طور متوسط ۳۵۰ تا ۴۰۰ داوطلب به پایگاه‌های اهدای خون خراسان رضوی مراجعه می‌کنند.
هم اکنون ۱۱ پایگاه انتقال خون در خراسان رضوی فعال است که ۶ پایگاه در مشهد و پنج پایگاه در شهرستان‌های نیشابور، گناباد، قوچان، تربت‌حیدریه و سبزوار قرار دارد. این پایگاهها تامین خون ۶۰ بیمارستان در این استان را بر عهده دارند.
۱۴ ژوئن برابر با ۲۵  خرداد ماه روز جهانی اهدای خون نامگذاری شده است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.