دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی گفت: در سه ماه نخست امسال هشت تن انواع مواد مخدر در این استان کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد افزایش یافته است.

افزایش ۱۵ درصدی کشفیات مواد مخدر در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، محمد حسین صالحی  اظهار کرد: کمتر از ۶ درصد این کشفیات مربوط به مرزهاست که نشان می‌دهد مرزهای ما برای قاچاقچیان ناامن شده است.

وی ادامه داد: در مجموع پارسال ۳۷ تن انواع مواد مخدر در خراسان رضوی کشف شد که بیشتر آنها از نوع مواد مخدر سنتی است هر چند گرایش به مواد صنعتی هم افزایش یافته است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی با بیان این که پیشگیری اولویت همه برنامه‌های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر است، گفت: مقابله با خرده فروشان از دیگر اقدامات این شوراست و در این راستا پارسال ۱۰هزار و ۱۹۱ نفر و سال ۹۷ هشت هزار و ۷۱۰ نفر دستگیر شدند.

صالحی افزود: قانون مقابله با خرده فروشان ایراد دارد یعنی یا شدت ندارد و یا ابهام دارد هر چند دستگاههای مربوطه وظایف خود را انجام می‌دهند اما با توجه به ضعف قانون برخورد لازم انجام نشده است و نرخ شیوع اعتیاد در استان ۲.۷ درصد است همچنین هم اینک ۹ هزار معتاد متجاهر در خراسان رضوی وجود دارد که ۶۰ درصد آنها در مشهد و ۱۰ درصد بانوان معتاد متجاهر هستند.

وی با اشاره به جمع آوری معتادان متجاهر هم ادامه داد: با شیوع کرونا این کار متوقف و افراد موجود در کمپ رها شدند این کار تا اوایل اردیبهشت ماه امسال متوقف بود تا این که بار دیگر این طرح با شرایط خاص و رعایت دستورالعملهای بهداشتی از سر گرفته شد و طی این مدت هزار و ۴۰۰ معتاد متجاهر دستگیر شدند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.