مدیرکل پزشکی قانونی خراسان رضوی گفت: در اسفندماه سال گذشته و فروردین ماه امسال آمار همسرآزاری ما در استان کاهش داشته است.

دوران قرنطینه چه تاثیری بر همسرآزاری در خراسان رضوی داشت؟

به گزارش قدس آنلاین، سید آریا حجازی، در در رابطه با آمار همسرآزاری در استان اعلام کرد: در همسر آزاری ما پس از تهران رتبه دوم را داریم اما در اسفند ماه سال گذشته روند کاهشی داشتیم و این کاهش حدود ۲۰ درصد است و در فروردین ماه ۹۹ نیز بالغ بر ۵۰ درصد کاهش در این حوزه داشتیم.

وی ادامه داد: آمار میزان کودک‌آزاری قابل توجه نیست و همواره یک رقمی است و اکنون نیز در همان مقدار باقی مانده است.

حجازی همچنین در خصوص موارد نزاع در استان تصریح کرد: بیشترین آمار مراجعه به پزشکی قانونی مربوط به نزاع است و ما پس از تهران رتبه دوم را در تعداد موارد نزاع داریم. آمار مراجعین ما در این مدت افت چشم‌گیری داشته است، آمار نزاع ما در اسفند ۹۸ نسبت به اسفند سال گذشته حدودا ۱۵ درصد کاهش داشته است، یعنی از ۳۰۰۰ مورد به ۲۵۰۰ مورد افت کرده است و در فروردین ماه نیز از ۳۵۰۰ مورد در سال ۹۸ به ۲۶۰۰ مورد در سال ۹۹ کاهش پیدا کرده است.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان رضوی در خصوص آمار موارد سقط درمانی در استان بیان کرد: در سال گذشته، ۱۱۸۸ مورد پرونده سقط درمانی تشکیل شده که در ۹۳۱ مورد به صدور مجوز و در ۱۷۵ مورد نیز به عدم صدور مجوز انجامیده است. آمار سقط درمانی در این چند ماه درگیری با کرونا تغییری نکرده است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.