گیلان - استاندار گیلان تبدیل روستاهای این استان به کانون کسب و کار را مورد تأکید قرار داد و گفت: ۳۷ درصد جمعیت گیلان در روستاها زندگی می‌کنند.

 ۳۷ درصد جمعیت استان گیلان ساکن روستاها هستند

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازروابط عمومی استانداری گیلان، ارسلان زارع  در همایش روز دهیاری‌های و شهرداری‌ها که در سالن غدیر استانداری گیلان برگزار شد اظهار داشت: ۲ هزار و ۶۰ خانوار معادل ۳۷ درصد جمعیت استان گیلان در روستاها زندگی می‌کنند بنابراین باید از این ظرفیت بسیار بزرگ برای توسعه اقتصادی استفاده کنیم.

استاندار گیلان ضرورت مشارکت روستائیان در امور روستایی و همکاری آنان با دهیاران و شورای اسلامی را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: وقتی شاخص‌های توسعه‌ای در سطح روستاها استان گیلان را در سال‌های اخیر مقایسه و بررسی می‌کنیم آمارهای به دست آمده نشان‌دهنده ارتقاء شاخص‌ها نسبت به گذشته است.

زارع دهیاران را مدافعان خط مقدمه مقابله با تغییر کاربری اراضی استان گیلان خواند و با بیان اینکه باید از این پدیده مخرب جلوگیری شود تصریح کرد: از آن‌جا که روستاها کانون مسائل اجتماعی محسوب می‌شوند دولت نیز سعی کرده در سال‌های اخیر برنامه‌های خوبی را برای توسعه زیرساخت‌ها روستایی اجرایی کند.

زارع با بیان اینکه اصل تحقق عدالت اجتماعی با توسعه اندیشه‌های مدیریتی محقق و عملیاتی می‌شود خاطرنشان کرد: طبق آمارها در حال حاضر استان گیلان دارای ۲ هزار و ۱۰۰ روستا بالای ۲۰ خانوار است و بر همین اساس بخش عظیمی از جمعیت آن در سطح روستاها ساکن هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.