رییس دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام گفت: در پی رعایت نشدن پروتکلهای بهداشتی از سوی مردم هم‌اینک گنجایش پذیرش بیمار در بخش عفونی بیمارستان سجادیه این شهر واقع در جنوب شرق خراسان رضوی صد در صد تکمیل شده است.

گنجایش پذیرش بیمارستان سجادیه تربت‌جام تکمیل شد

به گزارش قدس آنلاین،  محمدرضا افکار  اظهار کرد: شرایط کرونایی تربت‌جام بحرانی است و از وضعیت هشدار هم عبور کرده و اگر مردم این شهرستان نکات بهداشتی را رعایت نکنند در چند روز آینده با مشکلات زیادی مواجه خواهیم شد.

وی ادامه داد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در این شهرستان ۵۳ نفر فوتی در منطقه به ثبت رسیده و در مرحله دوم شیوع کرونا ظرف دو ماه گذشته ۲۸ بیمار دیگر جان خود را از دست داده‌اند.

رییس دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام گفت: با تکمیل گنجایش بیمارستان سجادیه از بیماران مبتلا به ویروس کرونا هیچ تخت خالی در این مرکز درمانی وجود ندارد. همچنین با کمبود نیروی انسانی و دستگاه اکسیژن رسان مواجهیم و بسیاری از کادر درمانی شهرستان تربت‌جام  فقط درگیر بیماران کرونایی هستند.

وی افزود: به دفعات دیده شده شهروندان تربت‌جامی در منازل خود اقدام به برگزاری مراسم ازدواج و عزا می‌کنند که این اقدام نقش به سزایی در گسترش بیماری کووید ۱۹ و ویروس کرونا داشته است.

 افکار ادامه داد: از این پس در صورت برپایی هرگونه مراسم و تجمع در تربت‌جام، مطابق مصوبه ستاد مبارزه با کرونا با متولیان برگزاری آن به صورت قانونی برخورد می‌شود. 

وی گفت: ظرف ۲۴ ساعت گذشته ۴۰ نفر در بخش کرونای بیمارستان سجادیه تربت‌جام و ۱۰ نفر در بخش آی.سی.یو همین مرکز درمانی بستری شده‌اند.

رییس دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام افزود: مردم با استفاده از ماسک، شستن مکرر و دقیق دستها، حضور نیافتن در تجمعات و اماکن شلوغ و عدم تماس با افرادی که سرفه و عطسه می‌کنند، سرایت ویروس کرونا را به حداقل برسانند.

تب کریمه کنگو 

وی در ادامه به مشاهده یک بیماری مشترک بین انسان و دام در تربت‌جام نیز اشاره و بیان کرد: ظرف چند روز اخیر ۱۵ بیمار مشکوک به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در این شهرستان مشاهده شدند که از این تعداد جواب آزمایش سه مورد مثبت اعلام شده است.

 افکار گفت: تب کریمه کنگو یک بیماری ویروسی است که مخزن و ناقل آن نوعی حشره است. این ویروس می‌تواند بسیاری از حیوانات اهلی و وحشی را مبتلا کند و انسان هم درصورت تماس با حیوانات مبتلا به کنه آلوده به ویروس، ممکن است مبتلا شود.

سه بیمارستان سجادیه، مهر مادر و ارتش برای پذیرش بیماران کرونا در تربت‌جام پیش‌بینی شده‌اند. 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.